Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cd. problemów australijskich pilotów

Lotnictwo wojskowe, 11 sierpnia 2015

Australijczycy wciąż nie wyeliminowali problemu pojawiania się dymu w kabinach śmigłowców Tiger ARH.

Jak donosi australijska prasa, w ciągu ostatnich 24 miesięcy odnotowano 10 kolejnych zdarzeń pojawienia się dymu w kabinach śmigłowców Tiger ARH / Zdjęcie: MO Australii

Pod koniec 2012 donosiliśmy o buncie lotników 1st Aviation Regiment (pułku lotnictwa) Australian Army Aviation Corps (AAAC, Korpusu Lotniczego Wojsk Lądowych Australii), którzy odmówili lotów z powodu pojawiania się dymu w kabinach eksploatowanych przez nich śmigłowców uderzeniowo-rozpoznawczych Tiger ARH (Bunt australijskich pilotów, 2012-12-07). Według miejscowych mediów problem nie został rozwiązany i wciąż stanowi zagrożenie.

Portal News Corp podaje, że niedawno załoga jednego z Tigerów ARH musiała lądować awaryjnie w pobliżu autostrady nieopodal macierzystej bazy Robertson Barracks, na południe od Darwin. Powodem zdarzenia był dym w kabinie załogi. Co najciekawsze, według News Corp resort obrony nie dysponuje wyspecjalizowaną służbą, zdolną do niesienia pomocy lotnikom i gaszenia pożarów statków powietrznych, będących wynikiem awaryjnego lądowania. Ministerstwo obrony zaprzecza tym doniesieniom.

Oficjalne źródła mówią też, że ilość zdarzeń związanych z pojawieniem się dymu w kabinach Tigerów ARH znacznie zmalała, dzięki wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji instalacji pokładowych wiropłata. Jednak zdaniem News Corp w ciągu ostatnich 24 miesięcy odnotowano 10 zdarzeń tego rodzaju.

Przyczyną powstania dymu ma być zbieranie się oleju w układzie przeniesienia napędu. Olej zostaje tam podgrzany, a powstały w wyniku tego dym przedostaje się do instalacji klimatyzacji. Wprowadzona modyfikacja nie rozwiązała problemu. Dodatkowo w instrukcji użytkowania w locie wprowadzono zalecenie, aby w przypadku pojawienia się dymu w kabinie załoga natychmiast otworzyła okna, wyłączyła klimatyzację i lądowała tak szybko, jak to możliwe. O ile zalecenie takie jest pomocne w przypadku lotów niebojowych, o tyle zrealizowanie procedury w warunkach bojowych może stanowić zagrożenie dla zdrowia i/lub życia lotników.

Według założeń dowództwa AAAC co najmniej 6 Tigerów ARH, z posiadanych 22, ma pozostawać w ciągłej gotowości bojowej, pełniąc dyżur przez 24 godziny na dobę. Tigery wykonują zadania rozpoznania taktycznego, eskortują śmigłowce transportowe Blackhawk i zapewniają wsparcie ogniowe wojskom lądowym, współdziałając z jednostkami pancernymi, wyposażonymi w czołgi podstawowe Abrams (Tiger odpala APKWS, 2015-04-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.