Boeing zakończył próby flatterowe prototypowego samolotu transportowo-tankującego KC-46A Pegasus.
Boeing zakończył próby flatterowe prototypowego samolotu transportowo-tankującego KC-46A Pegasus (EMD-1), oznaczanego jako 767-2C. Dzięki temu uzyskano certyfikat, zezwalający na operowanie samolotu z zabudowanymi podskrzydłowymi zasobnikami z przewodami elastycznymi i złożonym podkadłubowym przewodem sztywnym (Próby Pegasusa z wyposażeniem , 2015-06-05).
Niestety, po raz kolejny Boeing boryka się z problemami w procesie konstruowania nowych tankowców US Air Force. Obecnie mów się o niedociągnięciach instalacji paliwowej – jednego z krytycznych elementów samolotów tego typu.
W czerwcu przedstawiciele koncernu z Seattle twierdzili, że oblot samolotu EMD-2, który będzie pełnoprawnym KC-46A, mającym Uzupełniający Certyfikat Typu FAA i certyfikat wojskowy nastąpi niebawem, czyli pod koniec sierpnia lub na początku września. Obecnie, w związku ze wspomnianymi wcześniej kwestiami, data nie została jeszcze ustalona. Według Boeinga, w grę wchodzi miesięczny poślizg, co oznaczałoby oblot na początku października.