W czasie wrześniowej wizyty w Brazylii argentyńskiej głowy państwa, pani prezydent Cristiny Fernández, podpisano kilka umów wojskowych między obu państwami.
Przedstawiciele ministerstw obrony podpisali porozumienie o certyfikacji i rozpoczęciu produkcji seryjnej w 2009 lekkich samochodów patrolowych Gaucho. Mimo, że oba państwa zamierzają pozyskać łącznie 1200 pojazdów tego typu, będą one produkowane wyłącznie w Argentynie (zobacz: Gaucho - nowy wóz patrolowy Argentyny i Brazylii).
Najbardziej brzemienna w skutki może być jednak wstępne porozumienie o stworzeniu samolotu treningu wstępnego dla wojsk lotniczych obu państw. Jeżeli dojdzie do zrealizowania projektu, nowe maszyny zastąpią prawie 40-letnie, brazylijskie Neiva Uniwersal i równie wiekowe, zbudowane na licencji przez argentyńską FMA, amerykańskie Beechcraft T-34 Mentor.
Wojska lotnicze obu państw zdecydowały się wspólnie zaopatrywać w części zamienne i wymienić zbędnymi ich zapasami. Do Brazylii dotrą podzespoły wycofanych już w Argentynie Boeingów B707 (dla tankowców KC-137), w zamian za części dla samolotów Mirage III.
Pokłosiem wizyty pani prezydent w Brazylii może być również negocjowana umowa o zleceniu przez Embraera produkcji podzespołów lotniczych dla argentyńskich zakładów Fábrica Militar de Aviones, co ma się wiązać z rozpatrywanym zakupem 26 brazylijskich samolotów pasażerskich przez Aerolíneas Argentinas.
W sektorze morskim spotkanie na szczycie zakończyło się podpisaniem umowy o przeprowadzaniu remontów silników i turbin morskich marynarki wojennej Brazylii w stoczniach argentyńskich oraz o wspólnej budowie 3 jednostek. Dwie będą przeznaczone do działań w rejonie Antarktyki (po jednym dla każdego państwa), trzecia przeznaczona będzie do prowadzenia akcji pomocy humanitarnej i ma być wykorzystywana wspólnie przez oba państwa. Argentyński przemysł stoczniowy będzie również brał udział w brazylijskim programie budowy 37 małych łodzi patrolowych dla marynarki wojennej Brazylii.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Juana Carlosa Cicalesi