Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

950 mln Euro za zerwanie kontraktu na Mistrale

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 25 sierpnia 2015

Według francuskich mediów, Paryż wypłacił Moskwie ok. 950 mln Euro odszkodowania za zerwanie kontraktu na dostawę 2 desantowców klasy Mistral. A to zapewne nie koniec rekompensat.

Zdjęcie: framboise-pornic

Francuska l’Opinion twierdzi, że Paryż wypłacił Moskwie ok. 950 mln Euro odszkodowania za zerwanie kontraktu na dostawę 2 desantowców klasy Mistral. W pierwszej kolejności wypłaty 893 mln Euro, czyli zwrotu zaliczek zapłaconych dotąd przez Rosjan, dokonała kompania ubezpieczeniowa Coface, która obsługiwała kontrakt. Dalsze 50-60 mln obciążyło budżet Francji. To odszkodowanie m.in. za koszty szkolenia marynarzy i dostosowania bazy we Władywostoku do bazowania Mistrali. Dalsze wypłaty są jeszcze negocjowane (Porozumienie w sprawie Mistrali?, 2015-07-31; Rozmowy o Mistralach zerwane, 2015-05-30).

Informatorzy francuskich mediów twierdzą, że producent Mistrali – DCNS zachował przewidziany umową zysk. Jednak rozmowy między DCNS a Coface były równie ostre jak negocjacje z Rosjanami. Rozmowy międzynarodowe miały być o tyle łatwiejsze, że strona rosyjska starała się zachować dobre stosunki z Francuzami. – Obie strony wykazały wolę polityczną, by rozmowy zakończyły się sukcesem – twierdzi informator l’Opinion. Według niego, Rosjanie mieli zgodzić się na obniżenie swych żądań o kilkadziesiąt milionów Euro (Do 5 mld Euro kary za Mistrale, 2015-05-17; Odszkodowanie za Mistrale?, 2015-04-24).

Równocześnie z rozmowami z Rosjanami Francuzi poszukują nabywców już wyprodukowanych okrętów. Na liście potencjalnych nabywców wymienia się Kanadę, Egipt, Malezję, Indie i Brazylię, a nawet Unię Europejską (Arabowie chcą kupić Mistrale, 2015-08-10). Francuzom spieszy się z podpisaniem nowej umowy, bo koszt utrzymania stojących w porcie Saint-Nazaire desantowców sięga kilku milionów Euro miesięcznie. Niezależnie od tego, Paryż musi liczyć się z tym, że nowy kontrahent zapłaci o 60-90 mln Euro mniej niż mieli zapłacić Rosjanie (1,2 mld Euro). Nie jest przy tym jasne, jak zostaną pokryte koszty przebudowy Mistrali do standardów NATO lub innych, stosowanych przez nowego kupca. Analitycy szacują je na 70-250 mln Euro.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.