Bombardier przeprowadził badania poziomu hałasu emitowanego przez CSeries 100.
Jeden z przedseryjnych samolotów komunikacji regionalnej CSeries 100 przeszedł niedawno badania poziomu emitowanego hałasu (Przyspieszenie CSeries, 2015-08-21). Jak twierdzi jego producent – koncern Bombardier – wyniki prób, w których wziął udział piąty prototyp (FTV5), potwierdzają założenia.
Według Bombardiera próby przeprowadzone na terenie portu lotniczego Toronto wykazały, że CS100 jest najcichszym samolotem w swojej klasie. Umożliwia to wykonywanie przez niego operacji lotniczych z portów położonych na terenie dużych miast. Dodatkowo osiągi samolotu pozwalają na korzystanie z dróg startowych niewielkiej długości.
Niebawem rozpoczną się też próby działania i niezawodności pierwszego seryjnego CSeries 100. Następnym etapem będą próby w locie, wykonywane na typowych trasach regionalnych na terenie Ameryki Północnej.
Obecnie CSeries ma za sobą już 85% prób niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu. Jednak mimo intensywnych wysiłków Kanadyjczyków wciąż nie udało im się zdobyć nowych chętnych do kupna samolotów tego typu. Linie lotnicze z całego świata zamówiły na razie tylko 53 CS100 i 190 CS300.