Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F/A-18, Gripen, Rafale

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 października 2008

Samoloty tego typu zostały zakwalifikowane do finalnego etapu przetargu na samolot wielozadaniowych brazylijskich wojsk lotniczych, w ramach programu F-X2. Força Aérea Brasileira (FAB) odrzuciła propozycje Eurofightera, F-16 i Su-35.

Wybór FAB nie jest przypadkowy. W finale znalazły się samoloty producentów, dla których transakcje eksportowe są niezbędne do przetrwania i rozwoju. Rafale (na zdjęciu) w ogóle nie został sprzedany za granicę, a bez tego Dassault będzie musiał znacznie ograniczyć zatrudnienie. Podobna sytuacja dotyczy Saaba, który musi zbyć ok. 200 samolotów w najbliższych latach, by zachować zdolność do rozwoju. Nawet Boeing, zależny niemal całkowicie od niedużych, jak na warunki amerykańskie, zamówień lotnictwa US Navy, musi szukać kupców na F/A-18 E/F, by zbyt szybko nie zamykać linii produkcyjnej tych samolotów. To z kolei daje szanse na osiągnięcie przez Brazylijczyków lepszych warunków umowy / Zdjęcie: Dassault Aviation

Wybór jest potwierdzenie spełnienia przez 3 konstrukcje wstępnie sformułowanych wymogów sztabu FAB, które zostały ogłoszone w czerwcu 2008. Odnosi się to do warunków taktyczno-technicznych, ceny, jak i konieczności przekazania technologii, wraz z całkowitym lub częściowym przeniesieniem produkcji do Brazylii (dotyczyć to ma płatowców, silników i części podzespołów, które mają być budowane w zakładach Embraera).

Pierwszy wybór otworzy drogę do przekazania producentom bardziej precyzyjnie sformułowanych wymogów i przygotowania przez nich szczegółowych odpowiedzi, które staną się podstawą do negocjacji.

Wybór zwycięzcy ma nastąpić w przyszłym roku. Pierwsze z zamówionych wstępnie 30 samolotów, powinny trafić do odbiorcy w 2014, by rozpocząć zastępowanie wykorzystywanych obecnie 122 egz. Mirage 2000, F-5M i szturmowych A-1M (AMX) (zobacz: W Brazylii ruszy przetarg na samoloty wielozadaniowe). Docelowo w grę wchodzi całkowita wymiana samolotów bojowych FAB.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra