Hiszpańska agencja nadzoru bezpieczeństwa żeglugi Sasemar zamówiła drugą partię śmigłowców AgustaWestland AW139. Tym razem podpisano kontrakt na dostawę dwóch AW139 w wariancie SAR (Search and Rescue) – przeznaczonych do poszukiwania rozbitków na morzu do ich ratowania i do ewakuacji członków załóg jednostek morskich.
W lutym 2006 Sasemar wybrał i zamówił trzy AW139 dedykowane do operacji morskich. Śmigłowce wyposażone będą we wciągarkę do podnoszenia ludzi z wody, kamerę termalną do obserwacji w skrajnie trudnych warunkach widoczności, radar do śledzenia obiektów nawodnych, urządzenia umożliwiające wodowanie, a także autopilota aktywnego w czterech płaszczyznach swobody.
Kadłuby do wszystkich śmigłowców koncernu AgustaWestland produkowane są w WSK PZL Świdnik. 9 czerwca 2006 przekazano Włochom 500. kadłub zbudowany w ciągu 10 lat współpracy. Obecnie PZL Świdnik wytwarza na zamówienie AgustaWestland ponad 100 kadłubów – zaprojektowanych w nowoczesnej, kompozytowej technologii – rocznie.
PZL Świdnik kooperuje także z innym producentem śmigłowców – Bellem. W listopadzie 2006 przekazano setną belkę ogonową do śmigłowca M412 produkowanego przez Bell Canada. Od 2003 w Świdniku powstaje 30 belek do M412 rocznie. W maju kontrakt został przedłużony do 2010.