Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja C919

Lotnictwo cywilne, 02 listopada 2015

Dziś zaprezentowano pierwszy prototyp chińskiego samolotu pasażerskiego Comac C919.

Pierwszy prototyp C919 w barwach producenta, noszący znaki rejestracyjne B-001A. Samolot ma zostać oblatany w przyszłym roku / Zdjęcie: Comac

Uroczysta prezentacja pierwszego samodzielnie opracowanego w ChRL samolotu pasażerskiego C919 odbyła się dzisiaj, w zakładach Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC), nieopodal portu lotniczego Szanghaj-Pudong. W ceremonii udział wzięło ponad 5 tys. osób – m. in. wicepremier Ma Kai, politycy, szefowie linii lotniczych, przedstawiciele dostawców i dziennikarze.

Samolot, noszący numer 101, został już wyposażony we wszystkie instalacje pokładowe, awionikę i zespół napędowy – silniki CFM International Leap-1C (Oblot silnika Leap-1C, 2014-10-13). Wkrótce rozpoczną się jego próby naziemne, obejmujące sprawdzenie instalacji hydraulicznej, układu sterowania lotem i wyposażenia elektronicznego.

Opracowywanie C919 rozpoczęto w 2008. Koszt prac badawczo-rozwojowych nie został ujawniony. Według AFP kwotę 7,9 mld USD (30,6 mld zł) wyasygnuje na ten cel Export-Import Bank of China.

C919 ma konkurować z najpopularniejszymi wąskokadłubowymi konstrukcjami potentatów – Airbusami z rodziny A320 i Boeingami 737. Samolot ma przewozić 158-174 pasażerów na odległość ponad 4000 km. Pierwsze seryjne C919 mają pojawić się w eksploatacji pod koniec 2018. Dotychczas producent zdobył zamówienia na 517 samolotów – ostatnie w październiku od City Airways z Tajlandii (Zamówienia na 507 C919, 2015-06-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.