Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C295W w Ameryce Pd.

Lotnictwo wojskowe, 23 listopada 2015

Airbus Defence and Space rozpoczął promowanie transportowca C295W w krajach Ameryki Pd.

C295W ląduje w porcie lotniczym El Alto, położonym na wysokości ponad 4060 m n.p.m. / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Samolot transportowy C295W, należący do Secretaría de Marina-Armada de México (SEMAR, Sekretariatu Marynarki Wojennej Meksyku) rozpoczął promocyjne tournee po krajach Ameryki Pd. Na jego pokładzie znajduje się personel SEMAR i przedstawiciele producenta – europejskiego koncernu Airbus Defence and Space.

Celem tournee jest zaprezentowanie zdolności i osiągów C295W w zróżnicowanych warunkach klimatycznych i terenowych Ameryki Pd. W ubiegły wtorek samolot, noszący oznaczenie ANX-1255, wylądował w porcie lotniczym El Alto, znajdującym się obok stolicy Boliwii La Paz. Jest to jedno z najwyżej położonych lotnisk w świecie. Tamtejsza droga startowa leży na wysokości ponad 4060 m n.p.m. Następnie C295W odwiedził bazę lotniczą Cochabamba w środkowej Boliwii, a także operował z drogi startowej o nawierzchni nieutwardzonej w San Borja.

SEMAR ma obecnie na stanie parę C295W, które zamówiła w październiku ub.r. (Meksyk pierwszym odbiorcą C295W, 2015-03-30). Użytkownik postanowił wyposażyć samoloty w winglety, aby polepszyć ich osiągi. Według producenta ma to zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa o 4%, w porównaniu z klasycznym C295, podczas przelotów dalekodystansowych.

Obecnie w Ameryce Południowej eksploatowanych jest 145 transportowców z rodziny C295. Ich użytkownikami są Argentyna, Boliwia, Brazylia, Chile, Dominikana, Ekwador, Kolumbia, Meksyk, Panama, Paragwaj, Surinam, Urugwaj i Wenezuela (Ekwador odbiera pierwszego C295, 2014-06-12). Najwięcej samolotów tego typu, aż 24, posiada Meksyk. 18 znajduje się w siłach zbrojnych Kolumbii, a 12 – Brazylii (Nowe nabytki lotnictwa Brazylii, 2014-07-29). Pierwszym nabywcą C295 z Ameryki Pd. było Chile, które zakupiło samoloty tego typu już 1978. Obecnie ma ich na stanie 12.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.