Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dłuższe patrole nad Szwajcarią

Lotnictwo wojskowe, 03 grudnia 2015

Od 2020 samoloty wojsk lotniczych Szwajcarii będą pozostawały w gotowości do startu alarmowego przez całą dobę.

Za 4 lata przestrzeń powietrzna Szwajcarii będzie chroniona przez całą dobę / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Federalny Departament Obrony, Ochrony Ludności i Sportu Szwajcarii podjął decyzję o wydłużeniu czasu służby samolotów Schweizer Luftwaffe (wojsk lotniczych) patrolujących przestrzeń powietrzną kraju. Ma to zagwarantować większe bezpieczeństwo obywateli. Przedsięwzięcie o nazwie Projekt Luftpolizeidienst 24 (LP24) zostanie zrealizowane stopniowo.

Nad terytorium Helwecji przebiega wiele korytarzy używanych przez samoloty komunikacyjne, dlatego też do głównych zadań Schweizer Luftwaffe należy zapewnienie suwerenności przestrzeni powietrznej kraju przez patrolowanie i niedopuszczenie do naruszania jej granic oraz udzielanie pomocy samolotom wojskowym i cywilnym w sytuacjach awaryjnych (tzw. Air Policing), a także transport osób i ładunków oraz pozyskiwanie danych wywiadowczych i rozpoznawczych dla sił zbrojnych i agencji rządowych. Oprócz tego w szwajcarskich miastach często odbywają się spotkania przywódców państw, nierzadko skonfliktowanych ze sobą. W styczniu każdego roku, gdy odbywa się szczyt Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, szwajcarscy piloci wykonują około 200 patroli bojowych.

Od początku 2016 para dyżurna Schweizer Luftwaffe pełnić będzie służbę przez 50 tygodni w roku, od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00-18:00. W następnym roku samoloty mają pozostawać w gotowości przez 365 dni. W 2019 ich służba będzie wydłużona do 16 godzin dziennie, od 6:00 do 22:00. Natomiast w 2020 szwajcarskie myśliwce pozostawać będą w 15-minutowej gotowości do startu przez całą dobę, 365 dni w roku. Miejscem ich stacjonowania będzie baza Payerne.

Koszt LP24 szacowany jest na 30 mln CHF (ponad 118 mln zł), które przeznaczone będą głównie na wynagrodzenie personelu. Przewiduje się, że dzięki temu utworzonych zostanie 100 nowych miejsc pracy. Nic nie mówi się natomiast o zakupie nowych samolotów bojowych (Szwajcaria potrzebuje nowych samolotów , 2015-04-22).

LP24 wdrożono po skandalu, jaki na początku 2014 wywołało uprowadzenie przez drugiego pilota Boeinga 767 Ethiopian Airlines. Lotnik przejął kontrolę nad samolotem, wylądował Genewie i poprosił o azyl polityczny. Szwajcarzy nie reagowali na jego wtargnięcie w krajową przestrzeń powietrzną, ponieważ było to już po godzinach pracy … (Kto broni Szwajcarii po 17:00?, 2014-02-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.