Wojska lotnicze Brazylii odebrały pierwszy śmigłowiec H-36 Caracal w docelowej konfiguracji do wykonywania misji ratownictwa bojowego.
Przed końcem roku do regularnej służby w Força Aérea Brasileira (FAB, wojskach lotniczych Brazylii), wejdzie pierwszy śmigłowiec H-36 Caracal (lokalne oznaczenie Airbus Helicopters H225M), przystosowany do wykonywania misji ratownictwa bojowego (Combat SAR). Dotychczas FAB używały wiropłatów tego typu w wersji podstawowej.
H-36 CSAR wyposażony jest w sondę umożliwiającą pobieranie paliwa podczas lotu, co znacznie zwiększa możliwości działania brazylijskich lotników. Długotrwałość lotu podstawowej wersji śmigłowca wynosi 3 h 50 min, co pozwala na wykonanie lotu do miejsca odległego o 250 km od bazy, poszukiwanie rozbitka przez 60 min i wykonanie akcji ratowniczej w ciągu 15 min. FAB mają na stanie 4 wiropłaty tej wersji, które wchodzą w skład eskadry Falcão (1º/8º GAV), stacjonującej w Belém.
Bezpieczeństwo operowania brazylijskiego Caracala podczas zadań ratownictwa bojowego zwiększają urządzenia ostrzegające o opromieniowaniu przez nieprzyjacielskie radiolokatory (RWR), lasery (LWR) i zbliżających się pociskach rakietowych (MAWS). W bocznych drzwiach można zainstalować dwa 7,62-mm km. W śmigłowcu zabudowano też urządzenia do łączności kodowanej z rozbitkiem, głowicę optoelektroniczną i dwie wciągarki. Wyposażenie kabiny załogi umożliwia wykonywanie lotów z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu.
Obecnie siły zbrojne Brazylii mają na stanie 19 Caracali. 7 z nich eksploatuje lotnictwo marynarki wojennej, po 5 – wojska lotnicze i lądowe, a pozostałe 2 służą do transportu VIP-ów. Ogółem do 2022 zakłady Helibras dostarczą rodzimym siłom zbrojnym 50 H-36 (Pierwszy etap integracji Exocetów z H225M, 2015-12-04).