Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ANA kupią A380

Lotnictwo cywilne, 05 stycznia 2016

Japońskie All Nippon Airways mają zawrzeć z Airbusem umowę zakupu samolotów komunikacyjnych A380.

Z 6 A380, jakie zamówiły Skymark, oblatano dotychczas tylko jeden. Najprawdopodobniej ten właśnie samolot, wraz z dwoma innymi, trafi do ANA / Zdjęcie: Airbus

Bloomberg donosi, że największy przewoźnik w Japonii – All Nippon Airways (ANA) porozumiał się z Airbusem w sprawie zakupu 3 samolotów szerokokadłubowych A380. Oryginalnie były one przeznaczone dla innego towarzystwa z Kraju Kwitnącej Wiśni – Skymark.

W 2011 Skymark zamówiły 6 Airbusów A380, napędzanych silnikami Rolls-Royce Trent 900, które miały wykonywać loty na trasach transpacyficznych z Tokio-Narita do miast na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych Ameryki. Pierwszy z nich oblatano w kwietniu 2014 (Pierwszy A380 dla Skymark, 2014-02-24). Ostatecznie przewoźnik nie był w stanie zapłacić za A380 z powodu trudności finansowych i zbankrutował. ANA nabyły 16,5% udziałów w Skymark i zamierzają wesprzeć jego działalność, dzięki umowom code-share, wspólnym zakupom i obsłudze samolotów oraz zarządzaniu operacjami lotniczymi (Pierwsze A330 dla Japonii, 2014-02-28).

Według Flug Revue ANA odbiorą A380 o numerach seryjnych MSN 162, MSN 167 i MSN 185. Dwa z nich są w stanie zdatnym do lotu, a trzeci niemal ukończony. Skymark zamierzały zabudować w swoich samolotach 114 foteli klasy biznes i 280 klasy Economy Plus, jednak ostatecznie prace nie zostały rozpoczęte.

ANA zamierzają odebrać A380 w 2018. Będą one używane do obsługi połączeń z Tokio na Hawaje. Jeżeli największe samoloty pasażerskie świata przyniosą ANA zyski, niewykluczone jest nabycie kolejnych 3-7 A380. Jest to jeden z elementów plany rozwoju floty, który ma zostać ujawniony w bieżącym miesiącu.

Jeżeli umowa z ANA zostanie sfinalizowana, będzie to olbrzymi sukces marketingowy koncernu z Tuluzy. Analitycy Airbusa zawsze uważali Tokio-Narita za jeden z kluczowych portów lotniczych w świecie. Obecnie docierają tam A380 należące do Air France, Emirates i Lufthansy. Co więcej, koncern z Tuluzy nie zdobył zamówień na A380 od niemal 2 lat.

Być może zamówienie od ANA okaże się dobrym początkiem nowego roku dla producenta. Podczas ubiegłorocznego salonu lotniczego w Dubaju wiceprezes Airbusa John Leahy poinformował, że zakup A380 rozważają dwaj potencjalni nabywcy – jeden z nich chce zamówić 10-12 samolotów, a drugi – 20. Być może są to Royal Air Maroc i Saudia, które wyrażały zainteresowanie nabyciem A380 (Trzy nowe kierunki z A380, 2015-12-21, Malaysian nie mogą zapełnić A380, 2015-10-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.