Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gorszkow przed wodowaniem

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 20 października 2008

Do końca października zostanie zakończony remont kadłuba lotniskowca Admirał Gorszkow, przebudowywanego na zamówienie floty indyjskiej. Okręt opuści wówczas suchy dok stoczni Siewmasz.

Kontrakt na remont i modernizację lotniskowca Admirał Gorszkow (ex-Baku) został podpisany w 2004. Pierwotnie prace, realizowane przez stocznię Siewiernaja w Siewierodwinsku, miały kosztować 970 mln USD, a okręt miał wejść do służby w sierpniu 2008 jako INS Vikramaditya. Z powodu problemów finansowych i technicznych prace opóźniły się o co najmniej 4 lata. Rosjanie zażądali zwiększenia wartości kontraktu do 1,2 mld USD. Negocjacje na ten temat jeszcze się nie zakończyły (Gorszkow - Dehli chce porozumienia). Ostatnio kontynuowano je 28-30 września na spotkaniu międzyrządowej komisji ds. współpracy wojskowo-przemysłowej.

Według przedstawicieli Siewmasza, wzrost ceny wynika m.in. z konieczności zmiany zespołu napędowego, montażu 8 wysokoprężnych kotłów z generatorami, wymiany całej instalacji elektrycznej, wzmocnienia pokładu lotniczego i zabudowania systemu hamującego. Dłuższe i droższe mają też być próby morskie lotniskowca. Według obecnych planów, mają się rozpocząć na Morzu Barentsa w 2011. Próby odbiorcze miałyby być realizowane w 2012. Pod koniec tego roku okręt powinien zostać przekazany indyjskiej marynarce wojennej.

Stocznia kończy obecnie malowanie okrętu. Pozostało jeszcze do pomalowania 10 ze 116 okrętowych zbiorników. Rozpoczyna się demontaż rusztowań pomocniczych. Po wodowaniu lotniskowiec zostanie przycumowany do stoczniowego pirsu i rozpocznie się montaż zespołu napędowego i innego ciężkiego wyposażenia.

Według źródeł indyjskich, zgodnie z grafikiem kontynuowane są prace nad budową w stoczni Jantar w Kaliningradzie fregaty proj. 1135.6 Talwar. Stępkę pod nią położono 27 lipca 2007. Budowa jej kadłuba została już zakończona. Budowa kadłuba drugiej fregaty, którą rozpoczęto w listopadzie 2007, jest zaawansowana w ok. 50%. Rozpoczęto też budowę trzeciego kadłuba. Zgodnie z wartym 1,6 mld USD kontraktem z 14 lipca 2006, pierwsze dwie fregaty mają być przekazane indyjskiej marynarce wojennej w 2011, a trzecia w 2012.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.