Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gorszkow – Dehli chce porozumienia

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 11 kwietnia 2008

Potwierdziły się wcześniejsze, nieoficjalne informacje, że Indie zgodzą się na przekazanie dodatkowych środków Rosji na dokończenie przebudowy lotniskowca Vikramaditya, czyli byłego krążownika lotniczego Admirał Gorszkow (ex-Baku).

Artystyczna wizja INS Vikramaditya / Rysunek: Newskoje

Choć nie osiągnięto jeszcze końcowego porozumienia, przedstawiciele rządu Indii nieoficjalnie podkreślają, że los kontraktu nie jest zagrożony. Minister obrony, Vijay Singh powiedział, że obie strony uzgadniają szczegóły, ciągle trwają prace w stoczni Siwiernaja w Siewierodwinsku i już wkrótce wynegocjowane, nowe porozumienie będzie przedłożone do akceptacji rządowi w New Dehli.

Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że Indie mogą ostatecznie zerwać kontrakt. Zdecydowanie przeciwny jego finalizacji był admirał Sureesh Metha, dowódca marynarki wojennej (zobacz: Lotniskowcowi skandal zmieni politykę Indii?). Nieco później zaś Amerykanie zaproponowali sprzedaż swojego lotniskowca Kitty Hawk, łącznie z nową grupą lotniczą, opartą o samoloty F/A-18. Pod koniec lutego 2008 została jednak ona odrzucona. Władze w New Dehli uznały, że nie potrzebują aż tak wielkiej jednostki (zobacz: Indie nie chcą Kitty Hawka).

Na razie nie ujawniono szczegółów negocjacji finansowych. Wiadomo jedynie, że w listopadzie 2007 Moskwa zażądała dodatkowych 1,2 mld USD na dokończenie przebudowy (do 750 mln ustalonych w 2004), tłumacząc to m.in. zmianą kursu dolara. Nie wiadomo również, ile wyniesie opóźnienie programu. W ciągu ostatnich miesięcy podawano, że wejście do służby będzie możliwe w 2011-2012, czyli 3-4 lata po pierwotnie ustalonym terminie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.