Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot drugiego prototypu H160

Lotnictwo cywilne, 28 stycznia 2016

Wczoraj oblatano drugi prototyp śmigłowca Airbus Helicopters H160.

Drugi przedseryjny H160 podczas oblotu. Śmigłowiec napędzany jest silnikami Turbomeca Arrano / Zdjęcie: Thierry Rostang, Airbus Helicopters

Wczoraj w zakładach Airbus Helicopters w Marignane wzbił się w powietrze drugi prototyp śmigłowca średniego H160. W odróżnieniu od poprzednika jest on napędzany dwoma silnikami Turbomeca Arrano, rozwijającymi moc 1100-1300 KM (820-969 kW) każdy. Według producenta mają one charakteryzować się zużyciem paliwa o 10-15 % mniejszym w porównaniu z konstrukcjami używanymi obecnie.

Pierwszy prototyp H160, którego zespół napędowy stanowią silniki Pratt & Whitney Canada PW210E, wylatał do końca ub. r. 75 h podczas prób w locie i rozwinął prędkość maksymalną 325 km/h. Maksymalna masa śmigłowca do startu wynosić ma 5,5-6 t.

Ogółem w procesie certyfikacyjnym weźmie udział 5 przedseryjnych H160: 3 do prób w locie i 2 do badań naziemnych. Uzyskanie Certyfikatu Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA) oraz rozpoczęcie eksploatacji seryjnych wiropłatów ma nastąpić w 2018. Producent twierdzi, że wkrótce można będzie składać na nie zamówienia. W drugiej połowie br. rozpocznie również działalność nowa, całkowicie zautomatyzowana linia montażu końcowego H160 (Wyniki Airbus Helicopters, 2016-01-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.