Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot drugiego prototypu H160

Lotnictwo cywilne, 28 stycznia 2016

Wczoraj oblatano drugi prototyp śmigłowca Airbus Helicopters H160.

Drugi przedseryjny H160 podczas oblotu. Śmigłowiec napędzany jest silnikami Turbomeca Arrano / Zdjęcie: Thierry Rostang, Airbus Helicopters

Wczoraj w zakładach Airbus Helicopters w Marignane wzbił się w powietrze drugi prototyp śmigłowca średniego H160. W odróżnieniu od poprzednika jest on napędzany dwoma silnikami Turbomeca Arrano, rozwijającymi moc 1100-1300 KM (820-969 kW) każdy. Według producenta mają one charakteryzować się zużyciem paliwa o 10-15 % mniejszym w porównaniu z konstrukcjami używanymi obecnie.

Pierwszy prototyp H160, którego zespół napędowy stanowią silniki Pratt & Whitney Canada PW210E, wylatał do końca ub. r. 75 h podczas prób w locie i rozwinął prędkość maksymalną 325 km/h. Maksymalna masa śmigłowca do startu wynosić ma 5,5-6 t.

Ogółem w procesie certyfikacyjnym weźmie udział 5 przedseryjnych H160: 3 do prób w locie i 2 do badań naziemnych. Uzyskanie Certyfikatu Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA) oraz rozpoczęcie eksploatacji seryjnych wiropłatów ma nastąpić w 2018. Producent twierdzi, że wkrótce można będzie składać na nie zamówienia. W drugiej połowie br. rozpocznie również działalność nowa, całkowicie zautomatyzowana linia montażu końcowego H160 (Wyniki Airbus Helicopters, 2016-01-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.