Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy rządowy Dreamliner

Lotnictwo cywilne, 08 lutego 2016

AAC przekazało anonimowemu nabywcy pierwszego Dreamlinera przeznaczonego do przewozu najważniejszych osób w państwie.

Pierwszy Dreamliner wyposażony przez AAC przeznaczony jest dla rządu nieujawnionego kraju, który w 1989 zamówił podobnego Boeinga 757-200 / Zdjęcie: AAC

Specjaliści z amerykańskiego przedsiębiorstwa Associated Air Center (AAC) przekazali nabywcy, który pragnie pozostać anonimowy, samolot pasażerski Boeing 787-8 Dreamliner, przystosowany do przewozu najważniejszych osób w państwie (Jubileusz Dreamlinerów ANA, 2016-01-12). W 1989  AAC dostarczyło temu samemu nabywcy analogicznie wyposażonego Boeinga 757-200.

W celu przyspieszenia dostawy inżynierowie z AAC zaprojektowali i wyprodukowali wręgi wzmocnione, podstawy, i tapicerkę przed przybyciem samolotu z zakładów Boeinga do ich centrum. Po zakończeniu prac okazało się, ze masa wyposażenia jest o 20% mniejsza w porównaniu z zakładaną, dzięki czemu samolot będzie mógł zabrać więcej paliwa, co zwiększy długotrwałość jego lotu.

Rządowy Dreamliner może pomieścić 82 pasażerów w 4 strefach, których łączna powierzchnia to ponad 220 m2. W tzw. strefie prezydenckiej znajduje się biuro, sypialnia i łazienka. Odczuwalny w jej wnętrzu hałas to zaledwie 44 dB.

Każdy z pasażerów w pozostałych strefach ma do dyspozycji fotel z gniazdami umożliwiającymi podłączenie przenośnych urządzeń elektronicznych i 11-calowy monitor dotykowy. Oprócz tego na wręgach oddzielających strefy zabudowano siedem 42-calowych monitorów LCD, podłączonych do odtwarzaczy Blu-ray, serwerów AvoD, systemów informacji dla podróżnych i kamer pokazujących obraz Ziemi.

Rezerwowa załoga może odpocząć w dwóch specjalnych pomieszczeniach – przednim mieszczącym 2 łóżka i tylnym, w którym znajduje się 6 łóżek i 14 foteli. Na pokładzie zabudowano też 8 toalet  dla pasażerów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.