Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot A321neo

Lotnictwo cywilne, 10 lutego 2016

Airbus poinformował o oblocie pierwszego A321neo.

Seryjne A321neo mają trafić do użytkowników pod koniec br. lub na początku 2017 / Zdjęcie: Airbus

Wczoraj w zakładach Airbusa w Hamburgu oblatano pierwszy prototyp samolotu komunikacyjnego A321neo. Jego napęd stanowią silniki CFM International Leap-1A. Początkowo Airbus zamierzał oblatać w pierwszej kolejności samolot z silnikami Pratt & Whitney PW1100G-JM, ale wciąż nierozwiązane problemy z chłodzeniem, będące przyczyną wprowadzenia ograniczeń operacyjnych, wymusiły zmianę harmonogramu (Pierwszy A320neo dostarczony, 2016-01-21).

W trakcie pierwszego lotu za sterami samolotu, noszącego znaki rejestracyjne D-AVXB, zasiadali piloci doświadczalni Martin Scheuermann i Bernardo Saez Benito Hernandez. Na pokładzie towarzyszyli im inżynierowie prób w locie Gérard Leskerpit, Sandra Bour Schaeffer i Emiliano Requena Esteban.

Podczas oblotu, trwającego 5 h 29 min, załoga sprawdziła działanie silników przy różnej prędkości, działanie instalacji pokładowych oraz charakterystyki lotne w niektórych punktach obwiedni obciążeń dopuszczalnych.

Uzyskanie Certyfikatów Typu EASA i FAA przez A321neo z silnikami Leap-1A ma nastąpić przed końcem br. Jego próby obejmą sprawdzenie charakterystyk i osiągów. Pierwsze samoloty seryjne mają trafić do odbiorców na przełomie 2016/2017. Airbus może pochwalić się sprzedażą aż 1094 A321neo (Wymiana floty Gulf Air, 2016-01-22, 60 Airbusów dla Spring Airlines , 2015-12-04, TAP kupują Airbusy, 2015-11-16, Azjaci kupują A321, 2015-11-12).

Docelowo w próbach w locie udział weźmie flota złożona z 8 nowych samolotów: 4 A320neo, 2 A319neo i 2 A321neo. Połowa z nich będzie napędzana silnikami PW1100G-JM, a pozostałe – Leap-1A. Dotychczas przedseryjne A320neo wykonały ponad 640 lotów, trwających łącznie ok. 1900 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.