Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MRJ wznowił próby w locie

Lotnictwo cywilne, 10 lutego 2016

Japończycy wznowili próby w locie pierwszego prototypu samolotu Mitsubishi Regional Jet.

Zmodyfikowany prototyp MRJ wykonał dziś nad wybrzeżem Pacyfiku czwarty lot próbny, trwający ok. 90 minut / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft

Jak informowaliśmy wcześniej, po pierwszych lotach próbnych samolotu komunikacji regionalnej Mitsubishi Regional Jet okazało się, że konieczne jest wzmocnienie jego struktury – nasady skrzydeł i wręg kadłuba obok centropłata (Niedopracowany MRJ, 2015-12-29). Mówiono też o unowocześnieniu oprogramowania awioniki, układu sterowania lotem i układu sterowania zespołem napędowym. W związku z tym samolot był uziemiony od końca listopada 2015.

Ze względu na konieczność kontynuowania badań bez dalszych opóźnień zastosowano rozwiązanie przejściowe, wzmacniając w/w elementy struktury przy pomocy nakładek. Docelowo nasada skrzydła i wręgi kadłuba zostaną przekonstruowane i zoptymalizowane.

Zmodyfikowany prototyp MRJ (FTA-1) wykonał dzisiaj lot – czwarty z kolei – mający na celu sprawdzenie efektów wprowadzonych zmian. Jak twierdzą przedstawiciele producenta – lot potwierdził zasadność modyfikacji.

Co warte uwagi, Japończycy twierdzą, że anonsowane pod koniec ub. r. opóźnienie dostaw MRJ spowodowane jest chęcią przeprowadzenia dodatkowych prób naziemnych przed oblotem każdego samolotu przedseryjnego i dokładniejszej analizy danych zgromadzonych podczas lotów próbnych.

Program prób, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu japońskich władz lotniczych i amerykańskiej FAA, ma obejmować m. in. 2500 h lotów. Weźmie w nim udział 5 przedseryjnych MRJ.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.