Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Montaż końcowy pierwszego A350-1000

Lotnictwo cywilne, 10 lutego 2016

W zakładach Airbusa w Tuluzie rozpoczęto montaż końcowy pierwszego przedseryjnego A350-1000.

Oblot pierwszego A350-1000 zaplanowano przed końcem br.  / Zdjęcie: Airbus

Konsorcjum Airbus rozpoczęło montaż końcowy pierwszego przedseryjnego szerokokadłubowego samolotu komunikacyjnego A350-1000. Prace realizowane są w zakładach we francuskiej Tuluzie. W celu bezproblemowej produkcji A350-1000 na linii, gdzie powstają już seryjne A350-900, inżynierowie Airbusa postanowili dodać 3 dodatkowe stanowiska, które podobnie jak pozostałe, mogą być używane do montażu końcowego obydwu wersji samolotu.

Obecnie prowadzony jest montaż sekcji kadłuba pierwszego przedseryjnego A350-1000 i zabudowanie podwozia przedniego (Montaż kadłuba A350-1000, 2015-09-25). Po ich zakończeniu samolot trafi na kolejne stanowisko, gdzie zostaną zabudowane skrzydła, podwozie główne, usterzenia i pylony silników.

Ponieważ Airbus chciał jak najbardziej skrócić czas wytwarzania A350, równolegle z pracami montażu końcowego struktury wykonywana jest zabudowa kabiny pasażerskiej i elementów instalacji elektrycznej. W następnych miesiącach A350-1000 przejdzie próby naziemne i otrzyma docelowe malowanie. Potem zrealizowane będą prace wykończeniowe w kabinie załogi i pasażerskiej oraz zabudowane zostaną silniki Rolls Royce Trent XWB-97 (Trent XWB-97 w powietrzu, 2015-11-06).

Oblot pierwszego A350-1000 nastąpić ma przed końcem br. W próbach certyfikacyjnych wezmą udział 3 przedseryjne samoloty. Dostawy A350-1000 rozpoczną się w połowie 2017. Samolot ma mieścić 366 pasażerów w konfiguracji trzyklasowej. Jego zasięg obliczeniowy to ok. 14 800 km. Dotychczas Airbus zdobył zamówienia na 181 A350-1000 od 10 klientów. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.