Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjskie sukcesy Bella

Lotnictwo cywilne, 16 lutego 2016

Bell Helicopter dostarczył pierwszy w Indiach śmigłowiec model 412EPI. Producent sprzedał też pierwszy w tym kraju wiropłat model 407GXP.

Pierwszy w Indiach Bell 412EPI będzie używany do przewozu VIP-ów ze stanu Uttar Pradesh / Zdjęcie: Bell Helicopter

Z dużym opóźnieniem Bell Helicopter przekazał informację o dostarczeniu władzom indyjskiego stanu Uttar Pradeś śmigłowca model 412EPI – pierwszego tego typu w kraju. Hindusi odebrali wiropłat na początku grudnia, w stolicy stanu – Lucknow. Będzie on używany do transportu miejscowych VIP-ów.

Bell 412EPI jest napędzany dwoma silnikami turbinowymi Pratt & Whitney Canada PT6T-9 Twin Pac z udoskonalonym elektronicznym układem sterowania. W śmigłowcu zabudowano również belkę ogonową FastFin, dzięki czemu zwiększono stateczność kierunkową śmigłowca i tolerancję na podmuchy bocznego wiatru. Wiropłat otrzymał również nowe wyposażenie awioniczne BasiX-Pro (Bell 412EPI dla czeskiej policji, 2015-06-23).

Natomiast wczoraj towarzystwo czarterowe Premair z Delhi, jako pierwsze w Indiach, zakupiło jednego Bella 407GXP (Bell 407GXP w Himalajach , 2015-11-19). Śmigłowiec zostanie wyposażony w luksusową kabinę i posłuży do transportu biznesmenów i VIP-ów. Wiropłat ma trafić do użytkownika jeszcze w br.

Napęd Bella 407GXP stanowi silnik turbinowy Rolls-Royce M250-C47B/8, o mocy 606 kW, z elektronicznym układem sterowania (FADEC). Dzięki niemu śmigłowiec może wykonać zawis z wpływem ziemi (IGE) na wysokości 4130 m, a bez wpływu ziemi (OGE) – na 3639 m. Maksymalna prędkość przelotowa to 246 km/h.

W kabinie Bella 407GXP mieści się pilot i maksymalnie 6 pasażerów. Wyposażenie stanowi awionika Garmin G1000H, z kalkulatorem osiągów zawisu. Opcjonalnie można też zabudować automatycznego pilota.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.