Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dubaj-Auckland w krótszym czasie

Lotnictwo cywilne, 25 lutego 2016

Dzięki odpowiedniemu planowaniu i nowoczesnej technologii można będzie szybciej przebyć najdłuższą trasę lotniczą w świecie.

Odpowiednie planowanie sprawi, że lot Boeinga 777-200LR z Dubaju do Nowej Zelandii potrwa niecałe 16 h, a z powrotem – 17 h 15 min / Zdjęcie: Emirates

Bezpośrednie połączenie Emirates między Auckland a Dubajem będzie należeć do najdłuższych tras lotniczych na świecie. Jednak Emirates wykorzystają elastyczne trasy, zmieniane w zależności od dnia, korzystając z wiatru od ogona i unikając wiatru czołowego, aby ograniczyć czas lotu (17-godzinne loty Emirates , 2015-08-14).

Ta sprawdzona technika, w połączeniu z pominięciem międzylądowania w Australii, może skrócić podróż do Auckland nawet o 3 godziny. Przyniesie to nie tylko korzyści pasażerom, ale także oszczędności związane z mniejszym zużyciem paliwa.

Przewoźnik otworzy swoje pierwsze bezpośrednie połączenie z Dubaju do Auckland 1 marca. Tym samym umożliwi podróż między wieloma spośród 39 miejsc w Europie i 38 miast w Afryce i państwach Zatoki Perskiej, znajdujących się w siatce Emirates, a Nową Zelandią, z jednym międzylądowaniem w Dubaju. Przewiduje się, że lot z Dubaju do Nowej Zelandii potrwa niecałe 16 h, a z powrotem – 17 h 15 min. Połączenie będzie obsługiwane przez Boeinga 777-200LR. W załodze znajdzie się 13 członków personelu pokładowego i 4 pilotów, co umożliwi im odpoczynek podczas lotu.

W Emirates stale inwestujemy w innowacyjne technologie i wykorzystujemy najlepsze praktyki do optymalizacji systemów planowania lotów, wyszukiwania najlepszych tras z uwzględnieniem pogody i bieżących warunków, dzięki czemu oszczędzamy czas, paliwo i ograniczamy poziom emisji, a jednocześnie zachowujemy bezpieczeństwo i wygodę naszych pasażerów i załogi – powiedział Geoff Hounsell, wiceprezes Emirates, odpowiedzialny za wsparcie operacji lotniczych.

Przewoźnik skoncentrował się na zapewnieniu nowych elastycznych tras lotów, a głównymi partnerami Emirates zostały agencja żeglugi powietrznej Airservices Australia i linie Airways New Zealand. Większa część trasy przelotu Boeinga 777-200LR będzie przebiegać w przestrzeni powietrznej kontrolowanej przez służby australijskie. W ciągu ostatniego dziesięciolecia Emirates współpracowały z Airservices Australia przy optymalizacji tras, wykorzystując technologię, która zostanie zastosowana w bezpośrednim połączeniu do Auckland.

System planowania tras AUSOTS to sprawdzone narzędzie, a wprowadzenie go na trasie między Auckland i Dubajem przyniesie znaczące korzyści bez wpływu na inne samoloty lecące do Australii – dodał Geoff Hounsell. Airservices Australia kontroluje 11 procent przestrzeni powietrznej na świecie.

Nasi specjaliści od kontroli ruchu lotniczego i środowiska pomogli działowi planowania lotów Emirates opracować najlepsze trasy w kierunku wschodnim i zachodnim, integrując lot z naszymi trasami Flex Tracks i strefami User Preferred Routes (UPR) – powiedział Greg Hood, dyrektor generalny ds. kontroli ruchu lotniczego. – Flex Track i UPR pomogą Emirates zaoszczędzić znaczącą ilość paliwa, ograniczyć poziom emisji gazów cieplarnianych i skrócić czas lotu dzięki wprowadzeniu tras zmienianych sezonowo lub dziennie w oparciu o lokalizację prądów strumieniowych – dodał Hood.

Kontrolerzy Airways New Zealand pokierują Boeingiem 777-200LR w pierwszych i ostatnich godzinach tych niezwykle długich lotów. – Linie Emirates skorzystają z oferowanych przez Airways New Zealand nowych tras do Auckland, które pozwolą ograniczyć zużycie paliwa, a także dużej elastyczności zapewnionej przez system User Preferred Routes, umożliwiający weryfikację i zmianę trasy w trakcie lotu. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł za każdym razem wybrać trasę optymalną pod względem kosztów i zużycia paliwa – powiedziała Pauline Lamb, dyrektor ds. operacyjnych Airways New Zealand. W ciągu roku Airways New Zealand zarządza ponad 1,2 mln lotów na obszarze 30 mln km2 obejmującym Nową Zelandię, Pacyfik i Morze Tasmana.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.