Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblatano A321neo z silnikami PW

Lotnictwo cywilne, 10 marca 2016

Airbus poinformował o pierwszym locie samolotu A321neo, napędzanego silnikami Pratt & Whitney PW1135G-JM.

Przedseryjny A321neo, napędzany silnikami PW1135G-JM, wykonał pierwszy lot z Hamburga do Tuluzy / Zdjęcie: Airbus

Pierwszy przedseryjny A321neo, a zarazem drugi z kolei samolot tego typu, noszący znaki rejestracyjne D-AVXA, napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1135G-JM wystartował do pierwszego lotu wczoraj, z lotniska położonego obok zakładów Airbusa w Hamburgu, ok. 10:15. Po niespełna 6 h lotu, w trakcie którego dokonano serii prób i sprawdzeń, wylądował w porcie lotniczym Tuluza-Blagnac.

Jak mówią przedstawiciele koncernu Pratt & Whitney, zastosowanie do napędu A321neo silników PW1135G-JM, rozwijających ciąg ok. 155 kN każdy, umożliwi użytkownikom zabranie większego ładunku użytecznego lub zwiększenie zasięgu w przypadku operowania z lotnisk położonych na wysokości ponad 1200 m n.p.m.

Pierwszy seryjny A321neo ma trafić do odbiorcy przed końcem br. Samolot napędzany będzie silnikami PW1135G-JM. Natomiast próby prototypowego A321neo z silnikami Leap-1A wciąż są wstrzymane, po zdarzeniu, które miało miejsce w ubiegłym miesiącu (Przerwane próby A321neo, 2016-02-16). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.