Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ubiegłoroczne wyniki Dassault

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 11 marca 2016

Francuski koncern podsumował wyniki osiągnięte w 2015. Jego łączny przychód wyniósł niemal 10 mld euro.

Portfel zamówień na Rafale wynosi 83 samoloty, w tym 21 dla Egiptu, 24 dla Kataru i 45 dla francuskich sił zbrojnych / Zdjęcie: MO Francji

Podczas wczorajszej konferencji prasowej prezes Dassault Aviation Eric Trappier ujawnił wyniki, jakie w 2015 osiągnęło kierowane przez niego przedsiębiorstwo. Łączny przychód Dassault w 2015 wyniósł 9,9 mld euro (42,7 mld zł), z czego aż 7,9 mld euro (ponad 34 mld zł) uzyskano dzięki eksportowi, a 1,6 mld euro (ok. 7 mld zł) ze sprzedaży samolotów odrzutowych klasy biznes rodziny Falcon (Słaba sprzedaż Falconów , 2016-01-07).

Producent może przede wszystkimi pochwalić się zdobyciem zamówień na 48 samolotów wielozadaniowych Rafale, złożonych przez Egipt i Kuwejt. Pierwszy z w/w krajów odebrał już 6 samolotów, dostarczonych w 2 transzach, w lipcu 2015 i styczniu 2016. Oprócz tego siły zbrojne Francji odebrały 5 nowo wyprodukowanych Rafale i 3 przebudowane do standardu F3. Dostarczono też 2 zmodernizowane Mirage 2000 I/TI dla wojsk lotniczych Indii (Pierwsze zmodernizowane Mirage dla Indii, 2015-03-27).

Portfel zamówień na Rafale wynosi 83 samoloty, w tym 21 dla Egiptu, 24 dla Kataru i 45 dla Armee de l’Air (wojsk lotniczych Francji) i Aéronavale (lotnictwa francuskiej marynarki wojennej).Użytkownicy zamówili także 91 Falconów. Łączna wartość w/w samolotów to 14,2 mld euro (ponad 61 mld zł), z czego 7,6 mld (ok. 33 mld zł) to koszt samolotów przeznaczonych na eksport, a 3,8 mld euro (ponad 16 mld zł) – biznesjetów Falcon.

Obecnie w zakładach w Bordeaux-Mérignac produkowane są 2 Rafale miesięcznie. Prognoza zakłada dostarczenie w br. 9 samolotów tego typu – 6 dla Francji i 3 dla Egiptu oraz 60 Falconów. W 2017 dostarczone zostaną 4 Rafale, w tym jeden francuski. Natomiast pierwsze samoloty tego typu przeznaczone dla Kataru trafią do użytkownika w 2018.

Trappier poruszył także kwestię sprzedaży Rafale dla Indii, twierdząc, że obydwie strony są coraz bliżej porozumienia w sprawie ceny. Francuzi poszukują też lokalnych przedsiębiorstw, zdolnych do produkowania samolotów tego typu w ramach offsetu. Zdaniem Trappiera w niedalekiej przyszłości można spodziewać się zawarcia kontraktu na kolejne 54 Rafale (Wysoka cena indyjskich Rafale , 2016-02-19).

Wśród potencjalnych nabywców wielozadaniowych samolotów bojowych Rafale postrzegane są także Belgia, Malezja, Szwajcaria (Wznowienie szwajcarskiego przetargu?, 2016-02-26) i Zjednoczone Emiraty Arabskie (Belgijskie samoloty za 15 mld euro , 2016-02-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.