Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wstępne porozumienie w Boeingu

Strategia i polityka, Lotnictwo cywilne, 28 października 2008

Dzisiaj w nocy przedstawiciele zarządu Boeinga i związku zawodowego mechaników, osiągnęli wstępne porozumienie, które może zakończyć trwający od 6 września strajk.

Obecna tura negocjacji rozpoczęła się 23 października w Waszyngtonie, z udziałem negocjatorów władz federalnych. Po kilku dniach długotrwałych rozmów, w poniedziałek późnym wieczorem (we wtorek rano czasu polskiego) przedstawiciele Międzynarodowego Stowarzyszenia Mechaników i Pracowników Przemysłu Lotniczego (International Association of Machinists and Aerospace Workers, IAM) wstępnie zaakceptowali propozycje nowego układu zbiorowego.

Szczegóły dokumentu nie zostały ujawnione. Wiadomo jedynie, że nowa propozycja zarządu koncernu wykracza poza planowaną wcześniej 11-procentową podwyżkę i jednorazową premię w ciągu 3 lat (związkowcy chcieli podwyżki 13-procentowej, zobacz: Boeing - strajk trwa). Nie jest jednak pewne, czy zarząd zgodził się z najważniejszym postulatem, który ostatecznie doprowadził do protestu - zachowania gwarancji miejsc pracy dla związkowców, w obliczu planów przenoszenia produkcji poza granice USA. W wydanym oświadczeniu obie strony stwierdziły, że propozycja może usatysfakcjonować tak pracodawcę, jak i pracowników.

Związkowcy IAM rozpatrują obecnie te fragmentu dokumentu, które - ich zdaniem - wymagają jeszcze doprecyzowania. W przypadku osiągnięcia ostatecznego porozumienia, wniosek o przyjęcie nowego układu zbiorowego musi zostać zaakceptowany w referendum załogi. Przyjęcie dokumentu będzie równoznaczne z zakończeniem strajku.

Bardzo prawdopodobne porozumienie powinno stać się podstawą dla uzyskania podobnych warunków, przez pozostałe centrale związkowe. Już dzisiaj rozpoczęły się negocjacje zarządu koncernu z władzami Society of Professional Engineering Employees in Aerospace, związku zrzeszającego 20 tys. pracowników Boeinga. Obecny układ zbiorowy z tym zrzeszeniem kończy się w grudniu.

Strajk odbił się na opublikowanych wynikach finansowych Boeinga w 3. kwartale 2008. W porównaniu do analogicznego okresu 2007, obroty producenta samolotów pasażerskich spadły z 16,5 do 15,3 mld USD, a zyski o 38%, do 695 mln USD. Zmalała również wartość akcji, z 1,44 do 0,96 USD. Wzrosła natomiast wartość zamówień, która obecnie wynosi aż 349 mld USD.

Dla lepszego zobrazowania wyników strajku, należy jednak porównać te wyniki z 2 kwartałem. Wiosną dochody Boeinga wyniosły aż 17 mld USD. Realne straty, wynikłe jedynie z 24 dni wrześniowego strajku, należy więc obliczać przynajmniej na 1,8-2 mld USD. Straty z października powinny być jeszcze wyższe.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.