US Air Force postanowiły opóźnić o 3 miesiące publikację zapytania ofertowego dotyczącego nowych samolotów szkolenia zaawansowanego.
Ze względu na konieczność dopracowania niektórych wymagań, US Air Force zadecydowały, że opublikują zapytanie ofertowe dotyczące nowych samolotów szkolenia zaawansowanego, które zostaną wyłonione w ramach konkursu T-X, dopiero w grudniu br. Jak poinformował kpt. Jose Davis ma to na celu zmniejszenie możliwości zaistnienia jakichkolwiek błędnych interpretacji. Zapewnienie przejrzystości kryteriów oceny zapytania ofertowego jest krytyczne – dodał kpt. Davis.
Jednak zwłoka związana z publikacją dokumentów spowoduje dwuletnie opóźnienie zgłoszenia całkowitej zdolności operacyjnej nowych samolotów szkolenia zaawansowanego USAF, planowanej pierwotnie w 2032. Zgłoszenie wstępnej zdolności operacyjnej ma nastąpić w 2024.
W ramach konkursu T-X wojska lotnicze USA zamierzają nabyć co najmniej 350 nowych samolotów, które zastąpią używane obecnie T-38 Talon (na zdjęciu, Scorpion poza T-X, 2016-02-27). O kontrakt rywalizują Raytheon, Finmeccanica i CAE oferujące T-100 (Raytheon dołącza do konkursu T-X, 2016-02-23), Lockheed Martin i Korea Aerospace Industries proponujące T-50A (Oferta Lockheeda w konkursie T-X, 2016-02-12), a także dwa zespoły proponujące całkowicie nowe konstrukcje – Boeing i Saab oraz Northrop Grumman, BAE Systems i L3.