Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zlecenie na kolejne LCS

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 kwietnia 2016

US Navy złożyła zamówienie na kolejne okręty klasy LCS. Ich produkcją zajmie się Austal USA i wielonarodowe konsorcjum, na czele którego stoi Lockheed Martin.

US Navy zleciła produkcję 2 nowych okrętów klasy LCS, typów Freedom i Independence. Zamówiono je w ramach wykorzystania opcji porozumienia z 2010. Koszt jednostkowy nie może przekroczyć 564 mln USD (2,1 mld zł) / Zdjęcie: Austal USA

Departament Obrony USA zamówił okręty klasy LCS (Littoral Combat Ship), po jednym z typów Freedom i Independence. Jednostki zostaną dostarczone US Navy w 2020. Zamówiono je w ramach wykorzystania opcji porozumienia z 2010, które zakładało dostawę 20 okrętów klasy LCS obu typów (Dwaj zwycięzcy, 2010-12-30).

Okręt typu Freedom powstanie w stoczni Marinette Marine w Wisconsin, należącej do Fincantieri. Włoska grupa stoczniowa, która jest obecnie zaangażowana w realizację serii kontraktów dla Marina Militare (marynarki wojennej Włoch, DIMDEX 2016: Zakupy Marina Militare, 2016-03-30; Testy morskie Romeo Romei, 2016-03-17), jest jednym z członków wielonarodowego konsorcjum budującego okręty klasy LCS dla US Navy. Na jego czele stoi Lockheed Martin.

Z kolei jednostkę typu Independence dostarczy Austal USA z Mobile w Alabamie. Producent ten, który należy do australijskiej grupy Austal z Henderson w Australii Zachodniej (DIMDEX 2016: Koniec testów Al Mubshir, 2016-03-29), buduje już dla US Navy serię szybkich katamaranów transportowych klasy EPF (Expeditionary Fast Transport, dawniej JHSV, Joint High Speed Vessel), typu Spearhead. Przed kilkoma dniami położono stepkę pod 8. z 11 takich jednostek, przyszły USNS Yuma (EPF 8, Stępka pod USNS Yuma, 2016-04-03).

Dotąd US Navy odebrała po 3 okręty typów Freedom i Independence. Jednostki stacjonują w Naval Base San Diego w Kalifornii. Okręty klasy LCS oferowane są również klientom eksportowym. Podczas katarskich targów DIMDEX Lockheed Martin zaprezentował model jednostki typu Freedom w konfiguracji dla odbiorców zagranicznych. Różnił się on od oryginału bogatszym wyposażeniem pokładowym i silniejszym uzbrojeniem (DIMDEX 2016: Międzynarodowa konfiguracja LCS, 2016-04-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.