Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing wznawia pracę

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 03 listopada 2008

Już od wczorajszej nocy rozpoczęła się ponownie praca w zakładach Boeinga, po zakończeniu strajku przez związek maszynistów. Związkowcy otrzymali gwarancje zatrudnienia i 15-procentowe podwyżki.

Linia produkcyjne B737 ponownie ruszyła. Odbudowanie pełnych zdolności zakładów potrwa jednak przynajmniej do 10 listopada. Straty koncernu są ogromne. Jasnym jest, że w 2008 rywalizację największych producentów samolotów pasażerskich wygra europejski Airbus. Nie tylko - jak często poprzednich w latach - w liczbie wyprodukowanych samolotów, ale także w ich wartości / Zdjęcie: Boeing

W sobotnim referendum związkowcy Międzynarodowego Stowarzyszenia Mechaników i Pracowników Przemysłu Lotniczego (International Association of Machinists and Aerospace Workers, w skrócie IAM) zaakceptowali większością 74% głosów porozumienie wynegocjowane przez władze IAM i Boeinga 27 października (zobacz: Wstępne porozumienie w Boeingu). Decyzja ta oznaczała automatyczne przerwanie strajku. Praca została podjęta niemal natychmiast - w niedzielę wieczorem na stanowiskach znaleźli się robotnicy trzeciej zmiany. W ten sposób zakończył się 58-dniowy protest, jeden z najdłuższych w historii Boeinga.

IAM osiągnął więcej, niż chciał przed strajkiem. Zarząd koncernu zobowiązał się do zwiększenia wypłat o 15% w ciągu 4 lat obowiązywania wynegocjowanego układu zbiorowego. W najbliższym czasie wzrosną o 16% pensje zasadnicze. To zdecydowanie więcej, niż chcieli związkowcy przed strajkiem - żądali 13-procentowych podwyżek, zarząd oferował o 2% mniej, co miała rekompensować jednorazowa premia.

Według opublikowanych stanowisk obu stron, władze koncernu zobowiązały się również do nie przenoszenia produkcji poza główne zakłady w USA - zarząd w Chicago chciał to uczynić dla zmniejszenia kosztów (tylko przeniesienie montażu, do innych, mniej zasobnych stanów, pozwoliłoby na oszczędności na robociźnie rzędu 20-30%).

Strajk doprowadził do poważnych strat, szacowanych na ok. 6 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.