Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy terminal w Monachium

Lotnictwo cywilne, 23 kwietnia 2016

Wczoraj uroczyście zainaugurowano działalność nowego terminala w porcie lotniczym w Monachium.

Nowy terminal satelitarny w międzynarodowym porcie lotniczym w Monachium zostanie otwarty dla pasażerów już we wtorek

Nowy rozdział w historii portu lotniczego w Monachium rozpocznie się 26 kwietnia, otwarciem nowego terminala satelitarnego dla pasażerów. Pierwszy położony centralnie terminal w Niemczech i jedyny pięciogwiazdkowy port lotniczy w Europie ustanawia nowe standardy w najwyższej jakości obsłudze, kompetencjach i zrównoważonym rozwoju.

Terminal Satellite jest kontynuacją współpracy pomiędzy portem lotniczym Monachium i Lufthansą. Tak jak w przypadku Terminalu 2, partnerzy zjednoczyli siły, aby zaprojektować, zbudować i sfinansować nowy obiekt. Głównym projektantem i planistą inwestycji zostało monachijskie biuro architektoniczne Koch + Partner.

Dla Michaela Kerkloha, prezesa portu lotniczego w Monachium, nowy terminal satelitarny to kluczowy element rozwijającego się z sukcesem lotniska: Dzięki Satellite nie tylko utrzymamy doskonałe standardy obsługi, ale będziemy w mogli realnie podnieść je na jeszcze wyższy poziom. Dotyczy to nie tylko wygodnych poczekalni, ale również atrakcyjnej strefy handlowej z restauracjami oraz 27 stanowiskom do odprawy, gdzie w większości przypadków pasażerowie nie będą musieli korzystać z transportu autobusowego.

Carsten Spohr, prezes zarządu i dyrektor generalny Lufthansy docenia również poprawę jakości wynikającej ze wzrostu przepustowości lotniska: Rozbudowa Terminala 2 o nowy budynek Satellite, pozwoli liniom lotniczym grupy Lufthansa, operującym z Monachium, oferować jeszcze lepsze usługi dla pasażerów z całego świata. Dzięki podwojonej liczbie stanowisk do wchodzenia na pokład i jego opuszczania, 5 nowym salonikom biznesowym, ponad 4000 m2 przestrzeni oraz najnowocześniejszym bramkom, pasażerowie tego 5-gwiazdkowego portu lotniczego będą cieszyć się jeszcze większym komfortem i wyższymi standardami jakości. Nasza inwestycja w obiekty na najwyższym poziomie jest widocznym zaangażowaniem w kontynuację naszego sukcesu w Monachium.

Do użytku podróżnych udostępnionych zostanie m. in. 5 nowych saloników biznesowych / Zdjęcia: Port lotniczy Monachium

W obiekcie znajduje się 27 nowych bramek, gdzie pasażerowie będą mogli bezpośrednio wchodzić na pokład bez korzystania z transportu autobusowego. Dzięki nowemu obiektowi satelitarnemu przepustowość Terminalu 2, z którego korzystają Lufthansa i jej partnerzy z sojuszu Star Alliance, wzrośnie z 11 do 36 mln pasażerów rocznie (Rozszerzenie współpracy Lufthansy i SIA, 2016-04-05). Jako jeden z najbardziej zaawansowanych obiektów tego typu na świecie, Satellie zaoferuje podróżującym przyjazne otoczenie, bogatą ofertę zakupową i restauracyjną oraz niezwykle wygodne możliwości przesiadkowe w atrakcyjnej i przestronnej przestrzeni wypełnionej naturalnym światłem. Do użytku pasażerów udostępnionych zostanie także 5 nowych saloników biznesowych.

Satellite nie ma oddzielnego wejścia – odprawa pasażerów odbywa się w Terminalu 2. Pasażerowie są poddawani kontroli paszportowej i bagażowej przed skorzystaniem z podziemnego systemu transportowego lotniska, który przewiezie ich do nowego obiektu w czasie krótszym niż 1 min. Na miejscu doświadczą równie wysokich standardów jakości co w Terminalu 2. W obiekcie dostępna jest bezpłatna sieć Wi-Fi oraz wejścia USB i gniazdka, w których można doładować urządzenia mobilne (Cyfryzacja Lufthansy, 2016-03-11).

Oczekiwanie w terminalu Satellite jest zupełnie nowym doświadczeniem również jeśli chodzi o zakupy i usługi restauracyjne dzięki piętnastu strefom handlowym, siedmiu restauracjom i kawiarniom oraz trzem strefom bezcłowym na powierzchni ponad 7000 m2.  Satellite oferuje również wiele punktów usługowych odpowiadających na potrzeby współczesnych pasażerów – od cichych przestrzeni z relaksacyjnymi fotelami, przez miejsca do zabawy dla dzieci i przewijalnie oraz strefy wyposażone w prysznice. Obiekt ma taras na dachu, panoramiczne okna i bar z widokiem na płytę lotniska. Jego centralna obiektu jest wypełniona naturalnym światłem, a umieszczone tam tematyczne stoiska utworzone na wzór targowiska oddają hołd Viktualienmarkt, słynnemu monachijskiemu targowi na otwartym powietrzu.

Satellite wyznacza nowe standardy również w zakresie działań przyjaznych środowisku i efektywności energetycznej. Nowoczesne materiały i innowacyjne instalacje ogrzewania, chłodzenia i oświetlenia obniżają zużycie energii do minimum. 40% redukcji emisji CO2 w porównaniu do istniejących na lotnisku budynków zostało osiągnięte częściowo dzięki specjalnie zaprojektowanym fasadom: 4,5-m strefy oddzielają klimatyzowane powietrze od zewnętrznego, działając jako bufor, udostępniając jednocześnie przestrzeń na schody ruchome. Fasada została wykonana z nowego rodzaju szkła, wyposażonego w specjalną powłokę umożliwiającą wpuszczanie światła do budynku przy jednoczesnym nienagrzewaniu go.

Przygotowania na placu budowy Satellite rozpoczęły się latem 2011, a właściwe prace budowlane wiosną 2012. Kamień węgielny został wmurowany 23 kwietnia 2012, a uroczyste zawieszenie wiechy odbyło się 12 września 2013. Budowa została zakończona jesienią 2015, po której nastąpiła faza prób, w której uczestniczyło ponad 3000 osób, wcielających się w rolę pasażerów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.