Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Flota Pegasusów w komplecie

Lotnictwo wojskowe, 27 kwietnia 2016

Do floty przedseryjnych wielozadaniowych transportowców-tankowców KC-46A Pegasus dołączył ostatni, 4. samolot.

Ostatni przedseryjny Pegasus rozpoczął próby w locie. Docelowo US Air Force mają dysponować 179 KC-46A, które zastąpią w służbie tankowce KC-135 i KC-10 / Zdjęcie: Boeing

Oblot czwartego Pegasusa, w wersji 767-2C (EMD-3), miał miejsce przedwczoraj, w zakładach Boeinga w Everett. Lot trwał 1 h 40 min, na maksymalnej wysokości 11 888 m. W jego trakcie załoga przeprowadziła rutynowe sprawdzenie działania instalacji pokładowych, zespołu napędowego i układu sterowania lotem. Lądowanie samolotu odbyło się na lotnisku Boeing Field, na południe od Seattle.

Ostatni z przedseryjnych Pegasusów jest przeznaczony do prób instalacji klimatyzacji i tlenowej, osiągów w klimacie pustynnym i arktycznym oraz działania instalacji przeciwpożarowej. Producent nie ujawnił, czy rozwiązał już problemy, związane ze zbyt dużymi obciążeniami osiowymi sztywnego przewodu paliwowego Pegasusa, uniemożliwiające podawanie paliwa samolotom C-17 i A-10 (KC-30A podaje paliwo C-17, 2016-02-15).

Pegasus EMD-1, pierwszy w konfiguracji 767-2C, wylatał dotychczas ponad 315 h, od oblotu w grudniu 2014. EMD-2, będący pierwszym pełnoprawnym KC-46A spędził w powietrzu ponad 240 h, podając paliwo samolotom bojowym F-16, F/A-18 i AV-8B (Trzeci KC-46A w powietrzu, 2016-03-07), a także pobierał naftę od KC-10. EMD-4, drugi kompletny tankowiec, oblatany w marcu br. wylatał 25 h. Docelowo obydwa 767-2C zostaną przebudowane do konfiguracji KC-46A.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.