Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powłoka ochronna dla Queen Elizabeth

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 24 maja 2016

Lotniskowce typu Queen Elizabeth otrzymają nową powłokę pokładu lotniczego, chroniącą przed działaniem gorących gazów wylotowych z silników samolotów.

Innowacyjna powłoka powstała w wyniku połączenia aluminium i tytanu i jest odporna na temperatury do 1500° C / Zdjęcie: BAE Systems

Specjaliści z przedsiębiorstw skupionych w Aircraft Carrier Alliance, w tym BAE Systems, we współpracy z Monitor Coatings, opracowali unikatową powłokę ochronną pokładu lotniczego lotniskowców typu Queen Elizabeth. Jest ona odporna na działanie gazów wylotowych o wysokiej temperaturze, emitowanych przez silniki samolotów wielozadaniowych F-35B Lightning II podczas skróconego startu i pionowego lądowania.

Innowacyjna powłoka powstała w wyniku połączenia aluminium i tytanu i jest odporna na temperatury do 1500° C. Powłoka jest nakładana na sekcje pokładu lotniczego HMS Queen Elizabeth przy użyciu specjalnie opracowanego robota do natryskiwania, który topi sproszkowany metal za pomocą strumienia plazmy o temperaturze prawie 10 tys. °C. Roztopione kropelki zostają następnie spłaszczone i szybko krzepną, tworząc twardą i szorstką powłokę grubości 2-2,5 mm, która jest związana ze stalową konstrukcją pokładu. M ona zachować swoje właściwości przez następne 50 lat.

Nowa powłoka, nałożona w 3 warstwach, pokryje ok. 2 tys. m2 z 19 tys. m2 pokładu lotniczego HMS Queen Elizabeth. Prace powinny zostać zakończone przed próbami morskimi, na początku 2017. Powłoka zostanie naniesiona także na pokład drugiego lotniskowca tego typu, HMS Prince of Wales (Nowa rola brytyjskich lotniskowców, 2016-03-17).

Lotniskowce typu Queen Elizabeth mają przenosić do 40 samolotów i śmigłowców, w tym F-35B. Próby operowania Lightningów II z pokładu pierwszej jednostki, HMS Queen Elizabeth, rozpoczną się w 2018 (Rozbudowa bazy RAF Marham, 2016-04-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.