Reklama
Reklama

Wczoraj w Moskwie przedstawiciele Obronpromu i włosko-brytyjskiej AgustaWestland podpisali porozumienie o stworzeniu spółki joint-venture. Nowe przedsiębiorstwo otworzy montownię śmigłowców AW139.

Pierwszym klientem na montowane w Rosji AW139 będzie prawdopodobnie UTAir, świadcząca usługi lotnicze m.in. na rzecz przedsiębiorstw naftowych / Zdjęcie: AgustaWestland

Umowa jest częścią zabiegów o wejście na rynek rosyjski. AgustaWestland już latem 2007 podpisała umowę o współpracy z Obronpromem. W maju bieżącego roku zawarto kolejne porozumienie, o dystrybucji śmigłowców włosko-brytyjskiego przedsiębiorstwa w Rosji i krajach WNP. Wreszcie, w czasie ostatniego, lipcowego salonu lotniczego w Farnborough obie strony podpisały umowę o otwarciu montowni śmigłowców w Rosji (zobacz: Umowa AgustaWestland z Oboronpromem).

Do tej pory głównym partnerem koncernu w Europie środkowej i wschodniej był PZL Świdnik, który w nieoficjalnych planach miał być przedstawicielem AgustaWestland również w Rosji i krajach WNP.

Zawarta wczoraj umowa powołuje do życia nową spółkę, w której obie strony mają po 50% udziałów. Jej zadaniem będzie utworzenie biura i montowni śmigłowców AW139 w rejonie Moskwy. Pierwsze maszyny powinny opuścić zakład w 2011.

Nowy podmiot ma już wstępnie zagwarantowany zbyt dla swoich produktów. UTAir, duży, rosyjski operator śmigłowcowy, świadczący swoje usługi m.in. dla przemysłu naftowego, podpisał list intencyjny o zakupieniu w ciągu 5-7 lat, od daty rozpoczęcia montażu, 35-49 AW139.

Warunkiem otworzenia zakładu jest uzyskanie zgody rosyjskiego rządu. Prawdopodobnie spółka joint-venture nie natrafi na istotne przeszkody w tej kwestii. Przedstawiciele Obronpromu nie wykluczają, że kolejnym krokiem będzie ulokowanie części produkcji AgustyWestlanda w Rosji.

Pierwszym klientem na montowane w Rosji AW139 będzie prawdopodobnie UTAir, świadcząca usługi lotnicze m.in. na rzecz przedsiębiorstw naftowych / Zdjęcie: AgustaWestland

Umowa jest częścią zabiegów o wejście na rynek rosyjski. AgustaWestland już latem 2007 podpisała umowę o współpracy z Obronpromem. W maju bieżącego roku zawarto kolejne porozumienie, o dystrybucji śmigłowców włosko-brytyjskiego przedsiębiorstwa w Rosji i krajach WNP. Wreszcie, w czasie ostatniego, lipcowego salonu lotniczego w Farnborough obie strony podpisały umowę o otwarciu montowni śmigłowców w Rosji (zobacz: Umowa AgustaWestland z Oboronpromem).

Do tej pory głównym partnerem koncernu w Europie środkowej i wschodniej był PZL Świdnik, który w nieoficjalnych planach miał być przedstawicielem AgustaWestland również w Rosji i krajach WNP.

Zawarta wczoraj umowa powołuje do życia nową spółkę, w której obie strony mają po 50% udziałów. Jej zadaniem będzie utworzenie biura i montowni śmigłowców AW139 w rejonie Moskwy. Pierwsze maszyny powinny opuścić zakład w 2011.

Nowy podmiot ma już wstępnie zagwarantowany zbyt dla swoich produktów. UTAir, duży, rosyjski operator śmigłowcowy, świadczący swoje usługi m.in. dla przemysłu naftowego, podpisał list intencyjny o zakupieniu w ciągu 5-7 lat, od daty rozpoczęcia montażu, 35-49 AW139.

Warunkiem otworzenia zakładu jest uzyskanie zgody rosyjskiego rządu. Prawdopodobnie spółka joint-venture nie natrafi na istotne przeszkody w tej kwestii. Przedstawiciele Obronpromu nie wykluczają, że kolejnym krokiem będzie ulokowanie części produkcji AgustyWestlanda w Rosji.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.