Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brytyjskie AH-64E od Boeinga?

Wojska lądowe, Lotnictwo wojskowe, 30 maja 2016

Resort obrony W. Brytanii zamierza kupić nowe śmigłowce uderzeniowe bezpośrednio od producenta.

Według niepotwierdzonych informacji Londyn ma nabyć 50 AH-64E Guardian (następców WAH-64, na zdjęciu) bezpośrednio od Boeinga, który zapewni także ich obsługę / Zdjęcie: MO W. Brytanii

Dziennik The Telegraph donosi o możliwości zakupu nowych śmigłowców uderzeniowych AH-64E Guardian, przeznaczonych dla Army Air Corps (AAC, lotnictwa brytyjskich wojsk lądowych), bezpośrednio od producenta – Boeinga, wraz zapewnieniem obsługi technicznej. Kontrakt ma być wart 2 mld GBP (11,6 mld zł).

Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje koncern Leonardo-Finmeccanica. Według jego szefostwa, z punktu widzenia brytyjskiego podatnika lepsze byłoby montowanie śmigłowców w zakładach w Yeovill, gdzie zatrudnionych jest 3700 osób. Pozwoliłoby to na utrzymanie wysokokwalifikowanych pracowników i zachowanie zdolności przemysłowych jedynej brytyjskiej wytwórni śmigłowcowej (Modernizacja brytyjskich Apache , 2015-08-31).

Boeing kusi Brytyjczyków obniżeniem ceny dzięki wyprodukowaniu AH-64E dla AAC w ramach większej partii wiropłatów, przeznaczonych dla lotnictwa US Army. Według dziennika rząd Davida Camerona ma zawrzeć porozumienie z Amerykanami już w lipcu, podczas salonu w Farnborough. Zakup AH-64E bezpośrednio od producenta popiera także były szef Joint Helicopter Command gen. dyw. Gary Howard, który twierdzi, że to jedyne sensowne rozwiązanie.

Jednak wybór oferty Boeinga oznacza nie tylko bezpowrotne wydanie ok. 670 mln GBP na zakup śmigłowców, ale utracenie przez Leonardo pozostałych zysków, w wysokości 1,33 mld GBP, jakie zostaną przeznaczone przez wojsko na obsługę i ewentualne modernizacje brytyjskich Guardianów w ciągu ich 25-letniej służby.

Rzecznik Leonardo twierdzi, że nic nie wie o decyzji brytyjskiego rządu. Oczywiście wybór konkurencyjnej oferty będzie miał wpływ na naszą produkcję w W. Brytanii. Natomiast rzecznik brytyjskiego resortu obrony odparł, iż obecnie prowadzona jest ocena programu AH-64 i spodziewamy się, że decyzja w tej sprawie zostanie podjęta do lata br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.