Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy lot CS100 z pasażerami

Lotnictwo cywilne, 07 czerwca 2016

Samolot komunikacyjny CSeries 100 należący do linii Swiss wykonał pierwszy lot z pasażerami na pokładzie.

Szefowie linii lotniczych zrzeszonych w sojuszu Star Alliance i Bombardiera, którzy wzięli udział w historycznym locie CSeries 100 / Zdjęcie: Bombardier

Trasa historycznego lotu, który odbył się 3 czerwca, wiodła z Dublina, gdzie odbywało się tegoroczne spotkanie IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych) do Zurychu. Na jego pokładzie znajdowało się 100 osób, w tym ok. 20 szefów linii lotniczych wchodzących w skład sojuszu Star Alliance, członkowie zarządu Bombardiera, przedstawiciele mediów i 6-osobowa załoga.

Jak podał Bombardier, w trakcie przelotu, trwającego 1 h 50 min, na wysokości 11 278 m, CSeries 100, zużył 2900 kg nafty, czyli 35% mniej paliwa niż wąskokadłubowe samoloty Airbusa czy Boeinga, operujące na tej samej trasie. Oznacza to, że CS100 z w/w ilością pasażerów i bagażu jest zdolny do pokonania trasy długości niemal 6000 km, czyli np. z Dublina do Montrealu, co czyni go atrakcyjnym nabytkiem dla linii pragnących oferować niskokosztowe loty transatlantyckie. Bombardier zdobył dotychczas zamówienia na 243 CSeries (53 CS100 i 190 CS300, Nowe samoloty dla Delty, 2016-04-29).

Pierwszy lot komercyjny CSeries 100 w barwach Swiss zaplanowany jest na 15 lipca. Samolot wyruszy tego dnia w rejs z Zurychu do Paryża (CDG).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.