Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FIA 2016: Uzbrojony Black Hawk

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 lipca 2016

Salon w Farnborough jest miejscem międzynarodowego debiutu uzbrojonej wersji śmigłowca S-70i Black Hawk. 

Jako demonstrator uzbrojonej wersji S-70i wystawiany jest jeden ze śmigłowców tego typu, zmontowany w zakładach w Mielcu. Został on wyposażony w głowicę optoelektroniczną INFIRNO, makiety pocisków kierowanych Hellfire i DAGR, wyrzutnię npr Hydra, zasobniki z 12,7-mm km GAU-19 oraz 12,7-mm km FN M3M, 7-62-mm km MAHG 58M i 7,62-mm km M134D / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Dzisiaj Lockheed Martin zorganizował konferencję prasową, poświęconą uzbrojonej wersji śmigłowca S-70i Black Hawk (Prezentacja uzbrojonego Black Hawka, 2016-06-17). Przedstawiciele mediów mogli na żywo zapoznać się z wiropłatem i jego wyposażeniem.

W porównaniu ze śmigłowcem zaprezentowanym kilka tygodni temu w Polsce, podczas ćwiczeń Anakonda 2016, S-70i pokazywany w W. Brytanii ma zabudowaną pod nosową częścią kadłuba 15-calową głowicę optoelektroniczną INFIRNO. Jednymi z jej elementów są kamery: termowizyjna i kolorowa TV i laserowy dalmierz / wskaźnik celów. Głowica ma też zdolność geolokacji. INFIRNO może służyć nie tylko do wskazywania celów dla uzbrojenia kierowanego laserowo, ale także rejestrować dane wywiadowcze i rozpoznawcze. Śmigłowiec wyposażony w głowicę wylatał dotychczas 8 h w ramach prób.

Według Janusza Zakręckiego, prezesa PZL w Mielcu, niektóre elementy wyposażenia uzbrojonej wersji Black Hawka mogłyby być dostarczone przez polskie przedsiębiorstwa. Np. PCO mogłoby być dostawcą głowicy optoelektronicznej, ZM Tarnów - uzbrojenia strzeleckiego (7,62-mm UKM-2000), a Lubawa - płyt opancerzenia.

Do zdefiniowania konfiguracji uzbrojonego S-70i dla Sił Zbrojnych RP potrzebne jest tylko precyzyjne określenie wymagań przez MON - dodał Janusz Zakręcki. Jesteśmy w stanie dostarczyć [Siłom Zbrojnym RP] 3 pierwsze wiropłaty w konfiguracji pokazywanej w Farnborough w czasie 12 miesięcy od podpisania kontraktu - podkreślił prezes Zakręcki.

Obecnie w USA prowadzone są badania dwóch uzbrojonych S-70i. Prowadzimy wspólne prace [dotyczące uzbrojonego Black Hawka] z jednym z użytkowników z Europy, który obecnie używa wyposażenia poradzieckiego. Ich efekty powinny być widoczne do końca br. - powiedział Bill Gostic, wiceprezes Lockheed Martina ds. usług i wyposażenia wojskowego. Zainteresowanie śmigłowcem wyrażają też kraje Bliskiego i Dalekiego Wschodu - dodał prezes Gostic.

Jeżeli rząd Polski ogłosi nowy przetarg na śmigłowce wielozadaniowe, na pewno weźmiemy w nim udział. Natomiast jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o oferowaniu S-70i w przetargu na śmigłowce uderzeniowe - podkreślił Bill Gostic.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.