Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Silniki dla nowych amerykańskich tankowców

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 sierpnia 2016

Fairbanks Morse dostarczy silniki diesla dla nowego zbiornikowca paliwowego USNS John Lewis.

Fairbanks Morse wyprodukuje i dostarczy 2 silniki diesla FM-MAN 12V 48/60 CR z układem zasilania Common Rail i mocy ponad 19,2 tys. KM każdy, które posłużą do napędu amerykańskiego tankowca USNS John Lewis (T-AO-205), typu John Lewis / Zdjęcie: Fairbanks Morse

Przedsiębiorstwo Fairbanks Morse otrzymało zlecenie na dostawę 2 silników diesla FM-MAN 12V 48/60 CR z układem zasilania Common Rail i mocy ponad 19,2 tys. KM każdy. Zostaną one zamontowane w nowym okręcie tankującym US Navy, USNS John Lewis (T-AO-205), typu John Lewis (NASSCO zbuduje zbiornikowce paliwowe dla USN, 2016-07-01). Producent dostarczy też pakiet części zamiennych i dokumentację techniczną, a także urządzenia pomiarowe i kontrolujące pracę silników.

Diesle będą produkowane w Beloit w stanie Wisconsin. Następnie zostaną dostarczone do stoczni General Dynamics National Steel and Shipbuilding Co. (NASSCO) w San Diego, gdzie powstanie USNS John Lewis. Do 2022 US Navy ma zamówić 5 kolejnych jednostek typu John Lewis, które również powinny zostać wyposażone w silniki Fairbanks Morse.

Ogółem amerykańska marynarka wojenna pozyska 17 zbiornikowców paliwowych typu John Lewis. Ich dostawy powinny zakończyć się w 2036. Okręty zastąpią w linii obecnie eksploatowane jednostki typu Henry J. Kaiser. US Navy dysponuje 15 takimi tankowcami. Przyjmowano je do służby w latach 1986-1996. Ich trwałość użytkowa wynosi 35 lat. Oznacza to, że pierwszy z okrętów zostanie wycofany z linii w 2021.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.