Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silnik Flarisa uruchomiony

Lotnictwo cywilne, 29 sierpnia 2016

W zakładach w Podgórzynie dokonano uruchomienia silnika Williams FJ33-5A, zabudowanego w samolocie Flaris.

Silnik Williams FJ33-5A, prezentowany podczas ubiegłorocznej wystawy na lotnisku Le Bourget / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

W nowo wybudowanych halach produkcyjnych w Podgórzynie zakończono prace związane z przystosowaniem samolotu Flaris LAR 1 do zabudowania silnika Williams FJ33-5A. W asyście specjalistów producenta – przedsiębiorstwa Williams International – dokonano uruchomienia zespołu napędowego samolotu.

Flaris jest najmniejszym na świecie dyspozycyjnym odrzutowcem startującym z trawy. Jego koncepcja, parametry techniczne oraz opracowane technologie przewyższają wszystkie wyprodukowane dotychczas samoloty z napędem odrzutowym. Projekt wymagał wyjątkowego, bezkonkurencyjnego napędu nowej generacji, którym jest silnik FJ33-5A opracowany i wyprodukowany przez Amerykanów z Williams International w Walled Lake. Jest to najbardziej efektywny dwuprzepływowy silnik odrzutowy na świecie. Ciąg FJ33-5A wynosi 8,5 kN, przy masie własnej 130 kg.

W zeszłym miesiącu właściciel amerykańskiego przedsiębiorstwa Gregg Williams poinformował o sukcesie – ukończeniu procesu certyfikacyjnego w USA. Silnik otrzymał Certyfikat Typu Federalnej Administracji Lotniczej (FAA). Równolegle w Polsce trwają prace związane z opracowaniem nowej dokumentacji i uzgodnienia z Urzędem Lotnictwa Cywilnego programu prób w locie, wyboru lotniska i terminu rozpoczęcia prób w locie Flarisa, wyposażonego w silnik Williams FJ33-5A (Flaris już z nowym silnikiem, 2016-06-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.