Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Budowa nEUROn-a rozpoczęta

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 listopada 2008

Rozpoczęła się oficjalnie budowa prototypu europejskiego bezzałogowa bojowego nEUROn. Szwedzka Tjust Mekaniska, wykonuje 8 aluminiowych wręg kadłuba przyszłego, 7-tonowego samolotu.

Cięcie pierwszej wręgi. O ile sam element kadłuba ma masę ok. 40 kg, użyty blok aluminium, ok. 1,8 t, to gigantyczna wycinarka, już ponad 10 t

Tjust Mekaniska to niewielka, 50-osobowa spółka, wybrana przez Saaba, jako dostawca wręg kadłuba samolotu. Przedsiębiorstwo sprowadziło bryłę aluminium o wymiarach 4,3x1,5x0,2 m, i masie 1,8 t. Wycięto z niej pierwszą wręgę o masie jedynie 40 kg. Pozostałe 7 elementów konstrukcyjnych kadłuba powstanie w kolejnych tygodniach - zaprogramowanie maszyny jest długotrwałym przedsięwzięciem, a każda z wręg różni się między sobą.

Przedstawiciele Saaba poinformowali również wczoraj, że planują do czerwca zebrać wszystkie podzespoły, niezbędne do rozpoczęcia montażu kadłuba nEUROn-a, za co odpowiedzialne są zakłady w Linköping (tylnią część tego elementu dostarczy jednak grecka EAB).

Ten rysunek przyszłego nEUROn-a ukazuje kształt górnej części kadłuba i - w konsekwencji - kształt wręg / Zdjęcie i rysunek: Saab AB

Samolot powstaje w ramach międzynarodowego programu, w który zaangażowane są przedsiębiorstwa z Francji (Dassault - jako główny wykonawca - a także EADS i Thales), Szwecji (Saab), Włoch (Alenia Aeronautica), Hiszpanii (EADS CASA), Grecji (EAB) i Szwajcarii (Ruag).

Program finansowany jest przez zainteresowane rządy, grantem w wysokości 405 mln Euro. Ma on doprowadzić do powstania bezzałogowego myśliwca i samolotu uderzeniowego, zdolnego do współpracy z klasycznymi samolotami. Powinno to nastąpić ok. 2020-2025.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.