Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jest certyfikat, ale...

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 21 listopada 2008

Eclipse Aviation uzyskał w końcu certyfikat europejskich władz lotniczych EASA dla swojego E500. Przedsiębiorstwo szuka jednak ciągle 200-300 mln USD, koniecznych do uniknięcia bankructwa.

Uzyskanie wszystkich certyfikatów europejskich władz lotniczych jest bardzo ważne dla przedsiębiorstw typu taxi na Starym Kontynencie. Również w Polsce. Sky Poland zapowiada, że od marca 2009 będzie mogła świadczyć - jako pierwszy operator w Polsce - usługi przewozowe Eclipse 500. Godzina lotu ma kosztować ok. 1600 Euro / Zdjęcie: Sky Poland

Wraz z uzyskaniem certyfikatu EASA, oddalają się wątpliwości, co do uzyskania podobnego dokumentu amerykańskich władz lotniczych FAA (zobacz: Czarne chmury na Eclipse 500). Przedstawiciele producenta nie kryją zadowolenia - dochodzenie w sprawie nieprawidłowości przy uzyskaniu certyfikatu FAA mogło doprowadzić do likwidacji przedsiębiorstwa.

Wymogi UE zmusiły Eclipse do zamontowania awioniki Avio NG 1.5, ze zdwojonym urządzeniem Garmin GPS 400W, trzecim, mechanicznym wskaźnikiem wysokości i podwójnym transponderem. Przystosowanie awioniki trwało ponad rok i wymusiło jednocześnie uzyskanie certyfikatu FAA na dla tak zmodernizowanych samolotów. Obecnie tylko nieliczne egz., z ok. 250 wykorzystywanych, są wyposażone w nowy zestaw, jednak producent zapewnił, że może zamontować go w ramach przeglądów. EASA wymagała także uzyskania zdolności do lotu w warunkach oblodzenia (FIKI).

Sukces ten nie oznacza jednak możliwości pełnego wejścia na rynek 27 państw UE, a także Rosji i Turcji. By można było wykorzystywać Eclipse 500 do lotów komercyjnych, należy uzyskać zgodność z regulacjami EU-OPS 1. Producent - choć nie określił dokładnego terminu uzyskania zgody - stwierdził, że nastąpi to w 2009.

Mimo tego sukcesu, sytuacja Eclipse Aviation jest ciągle dramatyczna. Co prawda zarządowi udało się znaleźć stosunkowo niewielki kredyt na sfinansowanie wypłat (zobacz: Eclipse nie płaci pracownikom) i ponowne rozpoczęcie montażu nowych samolotów, to nadal szuka ok. 200-300 mln USD na bieżącą działalność. Bez tych pieniędzy, Eclipse będzie musiała ogłosić upadłość.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.