Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Eclipse nie płaci pracownikom

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 14 listopada 2008

Od wczoraj Eclipse Aviation przestał płacić swoim pracownikom. Montaż nowych samolotów został przerwany. Potwierdza to poważne problemy amerykańskiej spółki.

Eclipse E400, jeden z najmniejszych samolotów w swojej klasie (dla 4 osób i z maksymalną masą startową zaledwie 2 t) miał pomóc wybrnąć wytwórni z finansowych kłopotów i zagospodarować najtańszy segment rynku VLJ. Prawdopodobnie jednak, nie pomoże. W październiku przedstawiciele zarządu Eclipse przyznali, że proces badań certyfikacyjnych E400 jeszcze się nie rozpoczął. W obecnej sytuacji, wprowadzenie tego samolotu do sprzedaży jest więc praktycznie niemożliwe / Zdjęcie: Eclipse Aviation

Eclipse Aviation jest - obok Cessny - jedynym jak na razie dostawcą seryjnych odrzutowców klasy VLJ, samolotów o maksymalnej masie startowej do 4,5 t. Z powodu osiągnięcia zbyt małego tempa produkcji oraz niedoszacowania kosztów budowy Eclipse E500, do każdego wyprodukowanego egz., wytwórnia dokłada. Być może chodzi o kwotę nawet 500 tys. USD.

W związku z tym, w sierpniu zarząd spółki zdecydował się zwolnić prawie 40% pracowników (zobacz: Redukcje w Eclipse) i zmniejszyć produkcję, szukając jednocześnie nowych inwestorów.

Według prognoz Forecast International, jest to jednak bardzo trudne zadanie. Analitycy FI stwierdzili, że bez dodatkowych funduszów, środków finansowych starczy na pokrycie bieżącej działalności do wiosny 2009 (zobacz: Eclipse zagrożony?).

Wygląda jednak na to, że zakładowi zabrakło płynności finansowej już teraz. Według doniesień amerykańskich, lokalnych mediów, w czwartek, w dniu wypłaty, pracownicy dowiedzieli się, że nie będzie dla nich pieniędzy za ostatnie dwa tygodnie. Zostali odesłani do domów. Prace na linii montażowej modelu E500 zostały przerwane. Powodem było zamrożenie przez jeden z banków aktywów Eclipse.

Wszystkie te informacje pochodzą od pracowników. Przedstawiciele zarządu unikają kontaktów z mediami, co potwierdza przypuszczenia o bardzo trudnej sytuacji zakładów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra