Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemiecko-francuska flota C-130J?

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 06 października 2016

Rząd w Berlinie zamierza nabyć 4-6 transportowców C-130J. Powodem są opóźnienia w dostawach A400M.

Wojska lotnicze Niemiec noszą się z zamiarem zakupu 4-6 samolotów transportowych C-130J / Zdjęcie: US Air Force

Minister obrony Niemiec pani Ursula von der Leyern podpisała w Paryżu oświadczenie o zamiarze zakupu 4-6 samolotów transportowych Lockheed Martin C-130J Super Hercules. Na początku br. na podobny krok zdecydowała się Francja (DGA zamawia C-130J, 2016-02-03).

Zakup amerykańskich samolotów ma zapewnić, że w sytuacji kryzysowej Luftwaffe (wojska lotnicze Niemiec) będą dysponowały transportowcami zdatnymi do lotu, mimo opóźnień w dostawach Airbusów A400M. Koncern z Tuluzy do tej pory nie rozwiązał problemów technicznych związanych z silnikami TP-400, które mogą wpływać na dalsze opóźnienia w przekazywaniu samolotów użytkownikom (Oblot hiszpańskiego A400M, 2016-09-07).

Decyzja o zakupie C-130J nie wpłynie na zmniejszenie liczby A400M zamówionych przez Niemcy. Obecnie Berlin rozważa, ile Super Herculesów zamówi i kiedy wejdą one do służby (Niemcy kupią C-130?, 2016-03-17).

Według informacji dziennika Tagesschau niemieckie C-130J będą stacjonowały we Francji, najprawdopodobniej w BA150 Commandant Viot w Évreux-Fauville w Normandii, razem z Super Herculesami zakupionymi przez Armée de l'air (wojska lotnicze Francji), co pozwoli na obniżenie kosztów ich eksploatacji i wsparcia logistycznego. Niemieckie C-130J także mają służyć do wsparcia operacji specjalnych, jako transportowce i być może jako tankowce. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.