Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

10-tysięczny Airbus dostarczony

Lotnictwo cywilne, 15 października 2016

Airbus świętował dostawę swojego 10-tysięcznego samolotu. Jubileuszowy A350-900 trafił do Singapore Airlines.

Jubileuszowy Airbus jeszcze w tym miesiącu pojawi się na trasie Singapur – San Francisco / Zdjęcie: Airbus

Wydarzenie uświetniła specjalna ceremonia w Tuluzie, którą poprowadził dyrektor generalny Grupy Airbus, Tom Enders z udziałem Goh Choon Phonga, dyrektora generalnego Singapore Airlines. Samolot przekazany narodowemu przewoźnikowi Singapuru to 6. spośród 67 A350-900 zamówionych przez niego. Jeszcze w tym miesiącu A350-900 ze specjalnym logo 10,000th Airbus Aircraft zacznie obsługiwać nowe połączenie pomiędzy Singapurem a San Francisco.

Singapore Airlines złożyły pierwsze zamówienie na samoloty Airbusa w 1979, a z biegiem lat towarzystwo i jego spółki zależne zamawiały wszystkie kolejne modele produkowane przez koncern z Tuluzy. Obecnie Singapore Airlines eksploatują A330, A350 i A380, a linie regionalne latają samolotami rodziny A320 (Singapurski A350 ląduje w Dusseldorfie, 2016-07-23, Inauguracja Capital Express, 2016-09-21).

Dostawa 10-tysięcznego Airbusa odbywa się w momencie, w którym europejski koncern osiągnął najwyższe moce produkcyjne w swojej historii. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku dostarczy przynajmniej 650 samolotów.

Airbus dostarczył swój pierwszy samolot, A300B2 dla Air France, 10 maja 1974. Początkowo koncern działał wyłącznie w sektorze samolotów szerokokadłubowych (A300 i A310), a w połowie lat 1980. wszedł na rynek wąskokadłubowy, wraz z debiutem A320. Technologie zastosowane w A320, wyznaczające nowe standardy w konstrukcji samolotów, na początku lat 1990. trafiły również do A330 i A340. Dzięki temu po raz pierwszy samoloty wąsko- i szerokokadłubowe zyskały podobne charakterystyki eksploatacyjne.

W procesie ciągłego doskonalenia samoloty Airbusa były z biegiem lat regularnie modernizowane, a każdy kolejny model przynosił istotne korzyści pod względem oszczędności paliwa, niezawodności operacyjnej i komfortu lotu. Niedawno Airbus zainwestował w rodzinę A320neo, której pierwsze egzemplarze weszły do służby w tym roku (Spirit odbierają pierwszego A320neo, 2016-10-12) i rodzinę A330neo, która jest obecnie opracowywana, a pierwszy jej przedstawiciel ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2017(Rozpoczęto montaż A330neo, 2016-09-27). Na zaawansowanym etapie są również prace nad A350-1000, który po raz pierwszy wzbije się w powietrze przed końcem roku, a do pierwszego klienta trafi w drugiej połowie 2017 (A350 w barwach Lufthansy, 2016-10-07).

Bieżąca linia produktów Airbusa składa się z 16 modeli należących do czterech rodzin – A320, A330, A350 i A380. Dotychczas Airbus zdobył zamówienia na ponad 16 700 samolotów, a jego konstrukcje latają dziś w barwach ponad 400 linii lotniczych na całym świecie. 6700 zamówień oczekujących na realizację to największy portfel w historii jakiegokolwiek producenta samolotów, odpowiadający 10 lat produkcji przy obecnym tempie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.