Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna kolizja USS Montgomery

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 01 listopada 2016

Amerykański okręt USS Montgomery został uszkodzony podczas przejścia przez Kanał Panamski.

Dwie awarie układu napędowego i dwukrotne uszkodzenie kadłuba to dość niefortunny bilans służby, jak na okręt który znajduje się w linii od...10 września i nie zdołał nawet jeszcze dotrzeć do portu macierzystego / Zdjęcie: Austal USA

Do zdarzenia doszło w minioną sobotę, w chwili gdy USS Montgomery (LCS 8), typu Independence, klasy Littoral Combat Ship (LCS) przechodził przez Kanał Panamski. Z nieznanych przyczyn amerykański okręt uderzył w jedną ze ścian śluzy. Wskutek kolizji w rufowej części kadłuba jednostki powstał otwór o średnicy 45 cm. Uszkodzenie znajduje się na wysokości 2,4-3 m nad linią wody.

Kolizja nie wpłynęła na sprawność USS Montgomery. Obecnie okręt kontynuuje podróż do portu macierzystego Naval Base San Diego. Jednostka zmierza do Kalifornii o własnych siłach. Na miejsce powinna dotrzeć pod koniec listopada lub na początku grudnia.

Z dotychczasowego przebiegu służby wynika, że USS Montgomery prześladuje wyjątkowy pech (Przyjęcie USS Montgomery do służby, 2016-09-10). W połowie września załoga okrętu odnotowała 2 usterki układu napędowego. Najpierw stwierdzono obecność wody morskiej w układzie chłodzenia, a następnie poinformowano o awarii jednej z turbin gazowych (Awaria USS Montgomery, 2016-09-20). W związku z tym okręt skierowano najpierw do Naval Station Guantanamo Bay na Kubie w celu uzupełnienia paliwa. Następnie jednostka udała się do Naval Station Mayport na Florydzie, aby przejść przegląd naprawczy.

Na początku października USS Montgomery musiał opuścić bazę na Florydzie w związku z nadciągającym huraganem Matthew. Okręt wychodził z portu w asyście holowników. Niesprzyjające warunki pogodowe, które panowały w rejonie, utrudniały jednak swobodne manewrowanie i w konsekwencji doprowadziły do zderzenia LCS 8 z jedną z jednostek pomocniczych (Kolizja USS Montgomery, 2016-10-07), wskutek czego w kadłubie okrętu powstał otwór o średnicy ok. 30 cm. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra