Według nieoficjalnych informacji, brytyjskie ministerstwo obrony wybrało już pojazdy Bronco singapurskiego STK, w przetargu na 100 gąsienicowych, przegubowych transporterów. W pokonanym polu miał zostać BAE Systems Hagglunds , z mniejszym Vikingiem.
Obecnie mają trwać szczegółowe rozmowy, a ogłoszenie decyzji oczekiwane jest w ciągu najbliższego tygodnia.
Informacji tych nie potwierdził oficjalnie przedstawiciel resortu obrony, stwierdzając jedynie, że negocjacje ciągle trwają, a pierwsze dostawy nowych wozów rozpoczną się pod koniec 2009. Pojazdy, już nazwane Warthog, trafią do Afganistanu i zastąpią wykorzystywane tam obecnie Bv 206. Rzecznik prasowy Singapore Technologies Kinetics odmówił komentarza.
Gdyby jednak nieoficjalne informacje okazały się prawdzie, stanowiłoby to wyłom w brytyjskiej tradycji. Wojska lądowe tego państwa wykorzystują bowiem szwedzkie wszedołazy od kilkunastu lat. Najpierw w nieopancerzonej wersji Bv206, później także w opancerzonej Bv 206S, by od paru lat korzystać z kilkudziesięciu większych, pływających BvS 10 Viking w jednostkach piechoty morskiej.
Byłoby to również sporym ciosem dla zakładów Hagglundsa. Co prawda przedsiębiorstwo zależne BAE Systems otrzymało niedawno zamówienie na dopancerzenie wykorzystywanych w Afganistanie Vikingów, jednak nie może to zrekompensować utraty zamówienia o wartości ponad 100 mln GBP (standardowy BvS 10 kosztuje ok. 1 mln). Tym bardziej, że szwedzkie zakłady przygotowują prototyp kolejnej, większej i lepiej chronionej wersji pojazdu (zobacz: Nowy Viking Hagglunds), która ma konkurować z Bronco.