Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby kołowania C919

Lotnictwo cywilne, 19 stycznia 2017

Przedsiębiorstwo COMAC przeprowadziło próby kołowania samolotu komunikacyjnego C919.

Pierwszy prototyp C919 podczas prób kołowania / Zdjęcie: COMAC

Pierwszy prototyp samodzielnie opracowanego w ChRL wąskokadłubowego samolotu komunikacyjnego Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) C919 przeszedł już  próby kołowania i działania instalacji hamulcowej. Jego oblot ma nastąpić pod koniec marca.

Według wstępnych planów kilkukrotnie odkładany oblot pierwszego C919, zaprezentowanego w listopadzie 2015, miał nastąpić najpóźniej w połowie ub. r. Jednak nieoficjalnie mówi się, że chińscy inżynierowie cały czas nie potrafią sobie poradzić z integracją układu sterowania lotem, automatycznym pilotem i wyposażeniem nawigacyjnym. Wciąż nie zakończono też projektu technicznego całego samolotu (Prezentacja C919, 2015-11-02).

Wyposażenie kabiny załogi C919 ma być zbliżone do Boeinga 737 Max, jednak jego integracja ma pochłonąć znacznie mniejsze koszty, ze względu na zastosowanie innych urządzeń. Planuje się też wydanie instrukcji użytkowania w locie i obsługi technicznej w jęz. angielskim.

Przedstawiciele Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) nie określili daty zakończenia procesu certyfikacyjnego C919. Początkowo zakładano, że pierwsze samoloty seryjne wejdą do eksploatacji w 2019-2020, uzależniając całe przedsięwzięcie od przebiegu prób w locie, w których udział wziąć ma 6 przedseryjnych C919.

Certyfikacja C919 ma bazować na doświadczeniach zdobytych podczas realizowania analogicznego procesu dla innego chińskiego samolotu komunikacyjnego – ARJ21 (Chengdu odbierają ARJ21, 2015-11-30). Inżynierowie COMAC zdają sobie sprawę, jak wiele błędów popełnili w jego trakcie i nie chcą ich powtarzać.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.