Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing 737 Max 9 już zmontowany

Lotnictwo cywilne, 03 marca 2017

W zakładach w Renton zakończono montaż pierwszego samolotu komunikacyjnego Boeing 737 Max 9.

Pierwszy Boeing 737 Max 9 opuszcza halę montażu końcowego / Zdjęcie: Boeing

We środę halę montażu ostatecznego w Renton opuścił pierwszy przedseryjny wąskokadłubowy samolot komunikacyjny Boeing 737 Max 9, noszący nr ser. 6250.

Najnowszy wąskokadłubowy samolot komunikacyjny Boeinga ma, jednakową jak jego protoplasta Max 8, rozpiętość skrzydeł – 35,9 m i wysokość – 12,3 m. Długość jego kadłuba to 42,11. Zespół napędowy stanowią silniki CFM International Leap-1B.

Pojemność Boeinga 737 Max 9 wynosić ma 180 podróżnych w konfiguracji dwuklasowej. W przypadku zabudowania foteli w konfiguracji jednoklasowej w kabinie pomieszczą się 204 osoby. Maksymalna masa samolotu do startu wynosi 88 314 kg. Zasięg obliczeniowy to 6510 km.

Oficjalna prezentacja pierwszego Boeinga 737 Max 9 odbędzie się już 7 marca. Oblot samolotu zaplanowano w kwietniu. Pierwsze seryjne Max 9 mają wejść do eksploatacji w 2018.

Dotychczas koncern z Seattle zdobył zamówienia na 3449 samolotów rodziny 737 Max, w tym 418 Max 9. Cena jednostkowa samolotu wynosi 116,6 mln USD (ponad 475 mln zł).

Ponieważ jego bezpośredni konkurent – A321neo – został zakupiony w ilości aż 1388 egz. i ma pojemność 240 pasażerów, Boeing rozważa wprowadzenie na rynek modelu 737 Max 10, mieszczącego 230 podróżnych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.