Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2017: Śmigłowiec przyszłości Bella

Lotnictwo cywilne, 08 marca 2017

Bell Helicopter zaprezentował w Dallas makietę śmigłowca przyszłości FCX-001, wyposażonego w innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne.

Futurystyczny śmigłowiec FCX-001 istnieje na razie jako pełnowymiarowa makieta. Producent nie przewiduje jego produkcji seryjnej. Ma to być tylko wiropłat doświadczalny, służący do sprawdzenia możliwości zastosowania w praktyce nowych technologii / Rysunek: Bell Helicopter

Pół roku temu Bell Helicopter stworzył zespół, którego zadaniem było opracowanie nowego śmigłowca, w konstrukcji którego wykorzystane byłyby technologie przyszłości. Efektem prac grupy inżynierów i grafików jest pełnowymiarowa makieta wiropłata oznaczonego jako FCX-001. Zastosowane w nim rozwiązania mają zapewnić nowe doświadczenia zarówno pasażerom, jak i pilotom.

Wykonany z kompozytów FCX-001 ma gabaryty nieco większe od Bella 412. Uwagę przyciągają wiatrochron i okna o dużej powierzchni o futurystycznych kształtach oraz nowatorska konstrukcja belki ogonowej, bez klasycznego śmigła sterującego, z niewielkim statecznikiem pionowym. Moment obrotowy wirnika nośnego jest równoważony przez strumienie gazów, wydobywających się z dysz, napędzanych silnikami elektrycznymi, zabudowanych w belce ogonowej. Rozwiązanie takie ma upraszczać obsługę i eksploatację.

Wirnik nośny ma 5 łopat, których końcówki mogą przemieszczać się do przodu i do tyłu, pozwalając na optymalizację rozkładu siły nośnej i zmniejszenie poziomu emitowanego hałasu. Zespół napędowy mają stanowić 2 silniki turbinowe.

Pilot będzie miał do dyspozycji układ sterowania lotem fly-by-wire, wspomagany przez sztuczną inteligencję. Możliwe będzie też pilotowanie śmigłowca wyłącznie przez komputer. Wyposażenie awioniczne będzie analogiczne do zaprojektowanego dla V-280 (FIA 2016: Wielozadaniowy Valor, 2016-07-13). Dodatkowo pilot będzie mógł użyć wskaźnika nahełmowego, zapewniającego wirtualne zobrazowanie terenu i przestrzeni powietrznej.

Fotele pasażerów umieszczone są po 4, w 2 rzędach. Podróżni mają mieć do dyspozycji różnorodne urządzenia rozrywkowe i łączności, umożliwiające wypoczynek lub wykonywanie pracy.




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.