Klienci są przyzwyczajeni do organizowania życia zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, Lufthansa Group inwestuje w personalizację i digitalizację produktu.
Do 2020 Grupa Lufthansa zainwestuje 500 mln euro w rozwój i ulepszenie spersonalizowanej oferty. W chmurach czy na ziemi Lufthansa będzie reagować na preferencje klientów indywidualną propozycją. Dla przykładu, już teraz podróżujący mogą pobrać 250 gazet i magazynów w formie elektronicznej (eJournal) – ponad 200 tys. pobrań w lutym pokazuje jak entuzjastycznie ta oferta jest przyjmowana. Klienci mogą skorzystać z czatu Mildred w czasie rzeczywistym pytając o najlepsze ceny połączeń. Dzięki współpracy z Apple Watch mogą sprawdzić status lotu podczas podróży.
W ostatnim czasie Grupa rozwija także nową aplikację dla osobistego asystenta Google Home. Małe urządzenie będzie wkrótce korzystać z technologii text to speech, aby uzyskać odpowiedzi dotyczące zbliżających się połączeń Lufthansy.
– Dla Lufthansy digitalizacja to coś więcej niż rozwój nowych aplikacji. Oferujemy naszym klientom najwyższej jakości innowacyjną technologię odpowiadającą na ich potrzeby i zapewniamy im najlepsze możliwe wsparcie w zakresie podróży. Nie chodzi tylko o główne innowacje, ale również o małe rzeczy, które sprawiają, że podróż jest bardziej komfortowa i spersonalizowana – powiedział Harry Hohmeister, Członek Zarządu Grupy Lufthansa odpowiedzialny za przewoźników sieciowych.
Podczas targów ITB w Berlinie, zarząd Lufthansy ogłosił długo skrywany sekret: nowy Boeing 777X, którego pierwszy rejs zaplanowano na 2020, zostanie wyposażony w zupełnie nową klasę biznes (Lufthansa kupuje Airbusy A350 i Boeingi 777X, 2013-09-19). Perfekcyjna personalizacja i digitalizacja są również motywem przewodnim nowej generacji foteli: pasażerowie mogą kontrolować bezprzewodowo swoje siedzenia dzięki własnym urządzeniom mobilnym. Dotyczy to nie tylko ustawienia fotela, ale również indywidualnego systemu rozrywki pokładowej. – Fotel będzie czymś więcej niż tylko fotelem. To odpowiedź na konkretne potrzeby klientów – niezależnie od tego czy w czasie podróży wolą spać czy pracować, czy podróżują z dziećmi czy służbowo. Naprawdę jest na co czekać. Zaskoczymy Was! – powiedział Harry Hohmeister podczas konferencji prasowej na targach ITB.
Nowy fotel klasy biznes reprezentuje nie tylko jakość i personalizację – to także przykład nowej strategii Grupy Lufthansa: stale rosnąca współodpowiedzialność za wszystkie procesy w firmie. Nowe fotele zostały zaprojektowane zarówno dla Lufthansy, jak i Austrian Airlines oraz Swiss.
Platforma BookaGroup, która będzie rozwinięta w ramach trzech przewoźników sieciowych w 2. kw. br. jest jednym z dowodów na takie podejście. Partnerzy sprzedażowi będą mogli również poprosić o dowolną kombinację podróży grupowej w ramach Lufthansy, Austrian Airlines i Swiss dzięki jednemu narzędziu i natychmiast dokonać rezerwacji.
Grupa Lufthansa w 2017 będzie kontynuować rozwój bezpośrednich kanałów sprzedaży. W długoterminowej perspektywie chce nadal utrzymać przewagę rynkową wyznaczając trendy, oferując atrakcyjne połączenia i usługi spełniające coraz bardziej wyszukane i zmieniające się wymagania partnerów sprzedażowych i klientów korporacyjnych. Lufthansa rozpoczęła wdrażanie nowej strategii sprzedażowej i dystrybucyjnej w 2015. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, klienci będą mogli korzystać z nowych, niedostępnych dotychczas ofert, a także z dodatkowych usług, które są bardziej innowacyjne, bardziej atrakcyjne cenowo i zorientowane na klienta niż dotychczas.