Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozgrywki wokół samolotów dla VIP

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 19 grudnia 2008

MON otrzymało kilka ofert sprzedaży samolotów dla VIP. Nadal PLL LOT usiłują sprzedać rządowi używane Embraery 145.

Na przyjęcie oferty PLL LOT naciska szef Kancelarii Prezesa RM Tomasz Arabski. Embraery 145 kończą eksploatację w LOT jako przestarzałe i nieekonomiczne. Linie oferują rządowi dwie maszyny po ok. 8,5 mln USD, a więc 2,5 mln USD mniej niż 2 lata temu. Samoloty byłyby dostępne w połowie 2009. Aby wejść do eksploatacji musiałyby jednak przejść generalny remont i doposażenie. Droższe niż oferowana cena zakupu.

Na wystosowane przez MON zapytanie skierowane do producentów samolotów dyspozycyjnych resort otrzymał 5 ofert, w tym od amerykańskich Gulfstreama i Boeinga, francuskiego Dassault Aviation oraz brazylijskiego Embraera. Tylko Gulfstream 450 i Falcon 900 spełniają polskie wymagania. BBJ jest za duży i drogi, a Legacy ma za mały zasięg. Dassault zapewnił o możliwości dostarczenia 2 samolotów do końca 2009.

W MON gotowa do podpisania jest decyzja o rozpoczęciu postępowania przetargowego (Samoloty dla VIP bez przetargu?). Czeka tylko na podpis ministra Bogdana Klicha. Ten zaś czeka zapewne na zgodę premiera.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.