Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Malezyjski przetarg wciąż w zawieszeniu

Lotnictwo wojskowe, 24 marca 2017

Rząd w Kuala Lumpur nadal nie zdecydował o pozyskaniu nowych wielozadaniowych samolotów bojowych.

Decyzja w sprawie następców malezyjskich MiGów-29N (na pierwszym planie) ma zostać podjęta do 2020 / Zdjęcie: MO Australii

Tegoroczna wystawa LIMA w Malezji jest miejscem zaciętych potyczek marketingowych, związanych z zamiarem pozyskania przez rząd w Kuala Lumpur nowych wielozadaniowych samolotów bojowych. Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM, wojska lotnicze Malezji) zamierzają zakupić 18 samolotów, które zastąpią w służbie MiG-29N/NUB.

Oficjalnie TUDM mają na stanie 10 MiGów-29N/NUB, z których tylko 6 jest zdatnych do lotu. Oprócz nich we flocie TUDM znajduje się także 8 F/A-18D, 13 Hawków 208 i 18 Su-30MKM.

Na LIMA pojawili się 3 oferenci: Dassault Aviation, proponujący Rafale (Malezyjskie interesy Paryża, 2015-08-26), BAE Systems z Eurofighterem Typhoonem i SAAB promujący zakup lub leasing Gripena. Obecne jest też rodzime ATSC, wciąż oferujące modernizację MiG-29NM (LIMA 2015: Modernizacja MiG-29, 2015-03-18).

Według Brytyjczyków Malezja ma stawiać na samoloty dwusilnikowe, co oznacza, że Gripen nie będzie brany pod uwagę. Zdaniem Szwedów nie jest to prawda, ponieważ Kuala Lumpur nie podjęło żadnej decyzji w sprawie nowych samolotów i nie podejmie jej aż do 2020.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.