US Air Force autoryzowały wydłużenie trwałości użytkowej struktury samolotu wielozadaniowego F-16 do 12 tys. h lotu.
US Air Force autoryzowało wydłużenie trwałości użytkowej samolotów wielozadaniowych F-16 do 12 tys. h lotu. Poprzednio zakładano, że będzie ona wynosiła 8 tys. h.
Dzięki wprowadzeniu modyfikacji struktury w ramach programu wydłużenia trwałości użytkowej (SLEP), wojska lotnicze USA będą mogły eksploatować samoloty F-16C/D Block 40-52 co najmniej do 2048, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów użytkowania. Zakładany średni roczny nalot samolotu wielozadaniowego to 200 h.
– Osiągnięcie tego wyniku było możliwe po ponad 7 latach prac projektowych i badawczo-rozwojowych, prób i analiz, dokonanych wspólnie przez specjalistów US Air Force i Lockheed Martina. W połączeniu z programem modernizacji awioniki, jak np. dla F-16V, SLEP zapewnia, że F-16 pozostaje samolotem o doskonałych zdolnościach, dostępnym zarówno dla USAF, jak i nabywców zagranicznych – powiedziała Susan Ouzts, wiceprezes ds. programu F-16 (Polska nie kupi używanych F-16A/B, 2017-03-23).
Program SLEP ma objąć ok. 300 F-16C/D Block 40-52, używanych przez US Air Force. Pozwoli to Amerykanom na zachowanie zdolności bojowej w oczekiwaniu na dostawy samolotów wielozadaniowych F-35A Lightning II. W następnych miesiącach producent wystosuje do władz USAF, zajmujących się zdatnością do lotu, wniosek o przyznanie wojskowego Certyfikatu Typu dla F-16 SLEP (Kolejne zmodernizowane F-16 dla Indonezji , 2017-03-22, Modernizacja greckich F-16, 2017-02-09, Bahrajn chce kupić F-16V, 2016-01-27).